Mazda Cosmo, JAV dar kitaip vadinama RX-5, o Europoje 929 Coupe, dar buvo vadinama 121 ir Eunos Cosmo. Tačiau geriausios ir įspūdingiausios versijos šio modelio vis dėl to liko Japonijoje. Šį kart norėčiau daugiau dėmėsio skirti 4 (paskutinės) kartos Mazda Cosmo automobiliui. Taigi, iš pradžių trumpai apžvelgsime visas kartas. Pirmoji Mazda Cosmo pasaulį išvydo 1964 metais Tokijo automobilių parodoje (vadinosi Cosmo Sport arba 110S) tai buvo pirmasis automobilis su dvirotoriniu varikliu. Taigi prototipas pristatymas 1964 metais, o pirmieji testavimai automobilio ir rengimasis prekybai buvo 1965 metais.

mazda_110s_cosmo_img_11778

Prekyba prasidėjo 1967 metais gegužės mėn. Ir truko iki 1972 metų, įdomu tai, kad pirmos kartos Cosmo buvo surenkamos rankomis ir per vieną dieną pagamindavo tik vieną automobilį. Taigi mašina turėjo 982 cc darbinio tūrio variklį ir generuodavo 110AG (štai iš kur kilo pavadinimas 110). Velesni modeliai turėjo galingesnius šiek tiek variklius (130AG), taip pat automobilis skynė laurus ir lenktynių trąsoje. Pirmos kartos Cosmo buvo dvieju versijus Series 1 ir Series 2.

Antros kartos CD Cosmo kitoms rinkoms buvo pavadintas RX-5 vardu, o Japonijoje Cosmo AP. Dviejų durų sportinis coupe su stipriu amerikietiško dizainio prieskoniu. Gamintas 1975-1981 metais. AP raidžiu trumpinys reiškia reikšia „anti-pollution“ , kadangi 1976 metais šis automobilis Japonije buvo pripažintas mažiausiai teršiančiu ir didelę galią turinčiu automobiliu. Dažniausiai sutinkamas šis automobilis su rotoriniu 1,1(11a) ar 1,2 (12b) darbinio tūrio varikliu, tačiau kaikurie pritaikyti užsienio rinkoms šie automobiliai buvo ir su įprastu vidaus degimo 1,8 (100AG) darbinio tūrio varikliu šios Mazdos buvo vadinamos 121 ( veliau šitą pavadinima Mazda naudojo mažiems savo automobiliukams).

Trečios kartos Cosmo, Europoje jau sutinkami su 929 coupe pavadinimu. Buvo galima įsigyti 2-iejų arba 4-rių durų coupe. Šios kartos automobilis jau turėjo pop-up stiliaus priekinius žibintus, žemą kapoto liniją ir gana futuristinį dizainą. Ne veltui jos oro aptakumas buvo pripažintas pasauliniu mastu (0,32cd). Pakaba dalinosi su Mazda Lust ( arba europietiškai 929 sedanu). Ši Mazda buvo gaminama su didele variklių gama nuo rotorinio iki dyzelinio agregato. I4 tipo varikliai: 1,8 SOHC I4; 2,0 SOHC; 2,0 (FE) SOHC. Rotoriniai: 1,1 (12a); 1,1 (12a Turbo); 1,3 (13b-RESI). Ir dyzeliniu I4 2,2L (S2). Su 12a turbo varikliu Cosmo buvo greičiausia Japonijoje, kol jos nenugalėjo „Iron Mask“ Nissan Skyline R30 su FJ20ET varikliu. Gaminama buvo nuo 1981 metų iki 1989 metų.

Ketvirtos kartos Cosmo (Eunos Cosmo, JC Cosmo) buvo vienintelė, kuri ėjo su 3 rotorių Wankel 20b twin turbo varikliu (vietoj įprasto 1,3 13b taip pat twin turbo). Ši Mazda tikrai yra gana įspudinga tiek savo techniniais sprendimais, tiek mano galva tobulu dizainu.
Mašina pasauliui buvo pristatyta 1990 metais, gaminta iki 1995 metų.
Automobilio bazė paimta nuo 1985 metų Mazda MX-03 concepto. JC ėjo tik su 4 pavarų automatine transmisija, tačiau tai tik privalumas,o ne trūkumas, nes ji buvo valdoma elektronikos pagalba, beto nepamirškime, kad tai GT klasė.

4gen engine
Su 20b varikliu savo laiku Eunos Cosmo buvo galingiausia standartinė mašina Japonijoje, pasiekė net 300AG ir 400 nM, maksimalus sukimo momentas buvo jau ties 1800 aps. (rpm). Vėliau rotorinė twin turbo sistema buvo montuojama į RX-7 FD nuo 1992 metų, tačiau tik su 13b varikliu.
Dėka greičio apribojimų Japonijoje JC galėjo važiuoti tik 180km per valanda greičiu, tačiau bandymuose standartinis modelis sugebėjo pasiekti 255km per valandą greitį. Cosmo buvo labai greita mašina, tačiau tuo pačiu ir labai neekonomiška, pasižymėjusi didelėmis kuro sąnaudomis. Ir pačio automobilio kaina palyginus net su šių laikų kainomis buvo labai, labai didelė. Mašinų buvo parduota netoli 9000, 60 procentų pirkėjų rinkosi su 13b varikliu ir 40 proc. rinkosi 20b variklio siūlomas pramogas. Paskutinioji Cosmo karta buvo skirta tik Japonijos rinkai tačiau dabar galima šiuos automobilius sutikti ten kur eismas vyksta mums neįprasta kelio puse.

4gen3
JC Cosmo suvaidino ir žaidimuose, tokiuose kaip Sega GT, Grand Turismo ir net Wangan Midnight MT 1,2,3.
Verta paminėti, kad tai taip pat pirmoji mašina su standartinėje įrangoje įmontuota GPS navigacija, lietimui jautriu ekranu valdančiu automobilio vidaus klimatą. Taip pat buvo montuojamas TV, radijas, CD grotuvas, mobilus telefonas. Su visu tuo, mašina svėrė tik 1570 kg.
Šis automobilis net ir palyginus su šios dienos mašinų pasiūla yra įspūdingas, su visiškai laiko nepaliestu dizainu. Asmeniškai man geriau viena JC Cosmo, negu šimtas naujų, ekomonišku, hibridiniu, kvailai atrodančių, su integruotais LED žibintais modernių „kibirų“. Ties čia ir sustokime, ačiū už sugaištą laiką tiem kas ištikimai skaitė.

4gen33