Šį kartą pakalbinome vieną mūsų puslapio senbuvį – alytiškį dio, vairuojantį gan paprastą, tačiau skoningai pagražintą, bei gatvėje žvilgsnius pritraukiantį BMW E36. Savininkas mielai sutiko papasakoti apie savo gyvenimo džiaugsmą.

Taigi visų pirma, papasakok šiek tiek apie save. Ką veiki gyvenime, kuo užsiimi laisvalaikiu?

Visų pirma pradėkim nuo to, kad šeimai aš esu Vaidas, na o draugams tiesiog „dio“. Gimęs ir užaugintas dzūkijos sostinėj Alytuj ir vis dar sėkmingai šlifuojantis jos gatves. Mokausi VDU. Kas be ko dirbam ir užsidirbam. Mėgstu, daug ką – krapštytis prie auto, vis kažką naujo įdėt ar patobulinti. Žinoma be dviračio irgi negyvenimas, labiausiai traukia pasivažinėjimai po miškus. Na o kai už lango blogas oras – belieka tik grot el. gitara.

Kelintas šis automobilis tavo autoparke? Ir kodėl akys nukrypo būtent į E36?

Šis automobilis man kol kas pirmas. O istorija jo tokia – baigus vidurinę ir gavus teises, negalėjau gyvent be automobilio. Ieškant tinkamų kandidatų, apie BMW net nebuvo galvojama, norėjosi studentiškos mašinytės ir būtinai Coupe. Pamenu labai norėjau Probe‘s tos galingesnės (nepamenu kas per skaičiai).

Kad ir kaip būtų gaila, pats mašinos negalėjau nusipirkti, tai gavau finansinį palaikymą iš tėvo. Na jis pasiūlė pažiūrėt BMW „trečiuką“, būtinai sedaną, nes jis man vis aiškino, kad Coupe nepatogu (žodžiu pasireiškė patirtis). Na gerai sedaną, tai sedaną, pervertus pliusą ir nieko neradus, važiavom į Kauno turgų. Ir kai jau atrodė, kad teks grįžti namo tuščiom, paskutiniam trale, antram aukšte, pamačiau šitą BMW. Jau net neužlipęs apžiūrėt, pasakiau – perkam tą mašynką. Na ir sėkmingai eksploatuoju ją jau 6 metus.

Ką naujo per tokį gan netrumpą laiko tarpą sužinojai apie šį automobilį? Kokie pasikeitimai per tuos 6 metus įvyko?

Na pradžioj apie BMW nieko nežinojau, tačiau laikui bėgant pastebėjau, jog E36 modelis turi įdomesnę apdailą ir kitus akį traukiančius aksesuarus. Taigi visa mano dėlionė prasidėjo nuo galinio M-tech bamperio.

O per tuos 6 metus atlikta nemažai, tai būtų:

Variklis:
Stock 320i – 2.0l 110 kW, M50b20
Powerflow 1 in 2 out išmetimo bakelis ir vienas pipe’as trumpesnis (M3 look)

Salonas:
OEM juodos lubos
M-tech vairas
Šviesus odinis salonas
Naujesnio tipo panelė
Sudėtas Cruise Control’as
Pritemstantis galinio vaizdo veidrodėlis

Išorė:
Pilnai perdažytas kėbulas
OEM M-tech apdaila
M3 veidrodėliai
GT splitter‘iai
M ženkliukai moldinguose pakeisti į „BMW Motorsport Intenational“
„Ūsas“ pakeistas į facelift variantą (kol kas grotelės chromas, bet pamąstoma apie juodas)
Trečias stop žibintas
Naujas galinis stiklas su apvadu stop žibintui

Važiuoklė:
M3 sutvirtinimo plokštelės virš priekinių atraminių, Z3 M plokštelės gale
M3 ekscentriniai sailentblokai
Kėbulo tvirtumui įdėtas Motorsport X-brace, kuris suriša kėbulą su traversu
Storesni stabilizatoriai
OEM Motorsport polished, staggered ratai: 7.5j priekyje ir 8.5j gale
205/45 ir 215/40 Michelin padangos (gale šiek tiek stretch‘o)
H&R coil’ai


Važiavimo sužemintu automobiliu ypatumai?

Kadangi coil’am reguliuojasi tik aukštis, tad ir važiuoklė ne iš minkštesnių. Kaip daily car‘ui, nepatogumų sukelia kietumas, bei žemumas. Tačiau Alytaus gatvės palyginus su Kaunu ar Vilnium dar pakankamai normalios, nors yra vienas gulintis pareigūnas, per kurį važiuojant siekia dugne esantį statramstį. Priekyje dar likę 4 cm sriegio, pamatavus iki žemės turim ~6.5cm gap’ą nuo splitter’io. Pastarojo kol kas dar niekur nekabina.

Ateities planai?

Variklio swap’as iš M50b20 į M52b28, prie swap‘o prisidės ir pilnas M3 išmetimas, kuris guli garaže. Taip pat yra nupirktas GT/Class II spoileris, kuris greitai bus dedamas kur priklauso. Ieškomas odinis RECARO salonas. Dar laukia aušinami stabdžiai gale (kurie taip pat yra nupirkti). Šiai dienai esamiems ratams norisi sudėt bent 2cm storio ratų išnešimus (spacer’ius).

Ačiū už išsamius atsakymus. 🙂

Taip pat Vaidas prasitarė, kad ruošia kitus ratus, su gerokai rimtesniu pločiu, bei išnešimu, kurie ne už ilgo turėtų papuošti šį automobilį, tad sekite naujienas!

Foto iš Vaido asmeninio archyvo.