Prieš keletą dienų gavome Edvino anketą registracijai į forumą, kurioje jis pateikė ir savo turimo automobilio foto. Buvome maloniai nustebinti, kuomet pamatėme Lietuvoje išties reto automobilio foto, tai buvo klasikinių automobilių atstovas, 1971 metų gamybos Nissan Datsun 240Z. Lietuvoje tokio modelio automobilius galėtume suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų, todėl ilgai nedelsę pasiteiravome, ar Edvinas pasidalintų savo automobilio istorija su visais Dopecars blogo skaitytojais. Edvinas maloniai sutiko atsakyti į mūsų pateiktus klausimus, todėl šiandieną visiems savo skaitytojams pristatome Edvino Datsun 240Z.

datsun01Papasakok apie save. Ką veiki gyvenime, kuo užsiimi laisvalaikiu?
Esu Edvinas Stanišauskas, man 22 metai, gyvenu bei studijuoju Klaipėdoje Uosto inžineriją (paskutinis kursas). Šiaip visą gyvenimą mėgau automobilius ir jais domėjausi nuo pat vaikystės. Beveik porą metų darbavausi prie automobilių remonto (daugiausia važiuoklės darbai), tiesa šiuo metu tik studijuoju. Beveik kiekvieną vakarą, jei laiką leidžiu prie kompiuterio, vartau įvairiausius auto tematikos tinklapius bei forumus.

datsun02Kaip gimė mintis įsigyti Nissan Datsun?
Visą laiką norėjau “važiuoti”, kažkur dalyvauti ir panašiai. Pirmasis automobilis buvo Nissan 350Z, po to trumpą laiką 3000GT VR-4 modelis, toliau daily Corolla, tiesa su jais taip ir neprisiruošiau niekur sudalyvauti. Tačiau pardavęs Corolla nusipirkau BMW E30, su kuriuo pradėjau mokytis slysti šonu. Viskas susiklostė taip, kad praeitą vasarą teko pasidarbuoti užsienyje, kaip žinia, ten galima uždirbti truputį pinigo, tad nusprendžiau parduoti ir BMW E30. Grižęs ėmiausi dairytis naujo projekto. Praėjo geras mėnuo, kol nusprendžiau jog ieškosiu Datsun’o. Šis modelis man nuo seno labai patiko, ypač jo kėbulo linijos. Pradėjau paieškas nuo JAV auto aukcionų, taip pat dairiausi ir Anglijos ebay’juje. Paieškos truko dar apie pora mėnesių, kol galų gale “išlindo” padorus variantas Anglijoje. Datsunas buvo importuotas iš JAV, Kalifornijos, ir buvo dar su amerikietiškais dokumentais. Savininkas patikino, jog rūdžių nėra ir kėbulo stovis – geras. Taip ir įvyko sandoris. Regis sausio pabaigoje Datsunas jau buvo pas mane kieme.

datsun00

Kokie darbai buvo atlikti šiam Datsun?
Galvojau iš jo daryti automobilį trasai, bet pradėjus ardyti pagailo tokį gerai išlaikytą egzempliorių “išdrakoninti”, tad buvo nuspręsta palikti plius minus stock variantą. Iš pradžių kėbulas išrinktas iki paskutinio varžtelio, išskutos smalos iš salono, išnaujo perdažytas vidus, suvirinta porą vietų kur buvo rūdys, kėbulas perdažytas Imola rot 2 spalva. Uždėtas spoileris gale bei priekinis lip’as. Visa važiuoklė nusmėliuota, nudažyta juodai, visos važiuoklės gumos pakeistos į poliuretaną, nauji dujiniai amortizatoriai, nuleistas į apačią pripjovus spyruokles, sumontuotos naujos stabdžių kaladėlės ir t.t. Salone taip pat viskas nauja: restauruota panelė, naujos sėdynės iš senojo Mini Cooper, naujas kilimas ir t.t. Ratai: R15 gale 9J ET22, prieky 7,5J ET tarp 15-20, plius 4 praplatinimai po 2,5 cm.

datsun16

Deja, tačiau senasis variklis pasirodo buvo blogas, todėl buvo rastas motoras iš Datsun 280Z 1978m. 2,8l 170 ag plius 5 pavarų dėžė. Ant naujojo motoro uždėjau senuosius karbiuratorius nuo 2,4l motoro, dabar net neatskirsi, kad variklis buvo keistas. Norėjau legaliai važinėtis Lietuvoje, tad teko perdaryti apšvietimą bei signalines šviesas pagal Europoje galiojančius reikalavimus (automobilis buvo skirtas Amerikos rinkai). Idėti posukiai į priekinius sparnus, sumontuotas priešrūkinis žibintas, atbulinis žibintas, gale posūkiai buvo perkelti į atbulinio vietas.

datsun13

Kokie ateities planai laukia šio automobilio?
Kol kas tobulinimo darbai kaip ir baigti, laukiu pavasario, kada bus galima pasivažinėti ir pasidžiaugti. Šiaip esu įdėjęs skelbimą pardavimui, tiesa ne Lietuvoje. Yra keletą susidomėjusių žmonių, na bet kaip bus – parodys laikas.

datsun11

Ką patartum autofanui, norinčiam įsigyti seną Nissan automobilį?
Nesvarbu ar senas Nissan ar šiaip senas modelis, patarčiau ieškoti auto iškart su geru kėbulu. Geriau sumokėti truputi daugiau, nei po to iššvaistyti laiką bei pinigus rūdžių lopymui, ko pasekoje gaunasi beveik tas pats. Pagrindinis detalių šaltinis – JAV, ten yra visko, bet daug ko galima rasti ir Anglijoje ir kitose Europos šalyse. Aš daug patarimų sulaukiau iš Romo Tamuliavičiaus a.k.a. Doggy.

datsun17

Gal nori kam padėkoti, ar ko palinkėti skaitytojams?
Visų pirma noriu padėkoti savo tėčiui, be kurio pagalbos nebūčiau taip greitai surinkęs Datsun’o, taip pat ačiū Doggy’ui už informaciją, patarimus, variklį ir keletą detalių.
Tuo pačiu noriu pasidžiaugti jog auto kultūra Lietuvoje gyvuoja, taip pat noriu palinkėti, kad žmonės ir toliau konstruotų.

Dopecars komanda dėkoja Edvinui už idomų pasakojimą, o taipogi dėkojame fotografui Viktorui Navickui už fotomedžiagą.

Nuotraukos: Viktoras Navickas