Kada paskutinį kartą matei gatve riedantį Žiguliuką? Sunku įsivaizduoti, kad buvo laikai, kai didžiają dalį gatves užpildančių automobilių srauto sudarė AvtoVAZ gamybos automobiliai. Buvo laikai, kai naujutėlė Lada, riedanti gatve, atkreipdavo visų automobilistų dėmesį. Dabar šių automobilių likę nedaug: vieni jų tebesislepia mažuose, dulkėtuose garažiukuose ir dienos šviesą pamato tik per sekmadienius, kuomet jo savininkas, žilaplaukis senolis, važiuoja į bažnyčią ar į sodą, na o kiti – patekę į Lada automobilių entuziastų rankas ir jų likimas priklauso tik nuo savininkų fantazijos. VAZ 2101 modelis, kitaip dar žinomas Kapeikos vardu, buvo pirmasis AvtoVAZ gamintojo sėkmingai pristatytas modelis, nuo konvejerio nuriedėjęs 1970 metais. Šis automobilis buvo gaminamas naudojant pakeistą Fiat 124 bazę, todėl AvtoVAZ buvo uždrausta automobilį pardavinėti rinkose, kur pardavime jau buvo Fiat 124. Šis VAZ 2101 modelis buvo gaminamas net iki 1989 metų ir paplito ne tik sovietinėse šalyse, bet pasiekė vakarų Europą ir net Britanijos salą.

Prisistatyk, kas esi ir ką veiki gyvenime.
Esu Maksas Viesulas, dunno why Viesulas, man 22 metai, Vilnietis, šiuo metu esu barmenas, truputi pasimokau, truputi prie meno būnu, truputi asmeninio gyvenimo, truputi automobilių, visko užtenka.

Kaip susidomėjai automobiliais ir kada pradėjai vairuoti?
Automobiliais domiuosi tikrai nuo seno, kaip ir dauguma vaikinu, plakatai ant kambario sienų ir etc. O maždaug 16 metų jau pradėjo traukti akį Stance, Rat style, Racecar’ai ir t.t. Vairuoti pradėjau jaunas, nuo 15 metų teko pasėdėti už vairo retkarčiais, tiesa ne bendro naudojimo keliais, bet suvokimą jau turėjau, tačiau teises išsilaikiau tik 20 metų, nes neturėjau laiko vis tam, tad tik po mėnnesio būsių ne “žalias klevas” 😀

VAZ 2101 Lada 1200 vintage car by Viesulas

Koks buvo tavo pirmasis automobilis ir kodėl būtent tokį įsigyjai?
Tiesa pasakius iki “pirmuko” neturėjau savo automobilio, buvo merginos automobilis Mitsubishi Lancer, tai nuo ten prasidėjo automobiliu remontas, domėjimasis labiau, truputi mod’ų darymas, tačiau buvo automatas ir dar nebuvau pajutęs vairavimo tikro malonumo. Beabejo buvo tėčio mašina, retkarčiais draugų, didelis džiaugsmas buvo gauti pavairuoti brolio Miatą.

Kaip ši Lada pateko į tavo rankas?
Ši senolė turi įdomią praeitį. Aš įsidarbinau vienoje parduotuvėje dar nebaigęs mokyklos ir ten sutikau žmonių (bendradarbių) kurie serga žigulių liga. Jie tikrai ilgai mane įkalbinėjo, juokėsi ir panašiai, kada aš turėsiu automobilį, bet sakiau, kad neturiu tam finansų, laiko ir žinių. Anksčiau ar vėliau aš prasitariau, kad noriu, noriu tokio racecar’o, žiedinėms lenktynėms, tačiau vis dar negaliu sau leisti. Bet draugai ir šeimos nariai nuratė, kad turėsiu ir per gimtadienį teko atsidaryti garažo vartus ir rasti 1972metų automobilį su didžiuliu kaspinu ant variklio dangčio. Patekęs į mano rankas automobilis iškarto buvo nuleistas ant žemės, pakeitėm ratus ir prasidėjo kitokie žaidimai, tad Racecar’o įdėja truputi pasitraukus į šoną, bet įdėju dėl to yra daug ir truputi vėlesniam laikui.

VAZ 2101 Lada 1200 vintage car by Viesulas

Ką teko nuveikti su žiuo žiguliuku?
Tik gavus automobilį, pirmas dalykas – reikėjo atlikti techninę apžiūrą ir užregistruoti jį. Kadangi automobilis iki manęs 9 metus stovėjo nejudinamas, tikėjausi blogesnio vaizdo, tačiau užteko pasikeisti vieną pusašį, keletą lempučiu ir keliauti į TA, kurią įveikėme iš pirmo karto. Teko patirti labai daug gedimų, vos ne kas antrą dieną gatvėje stovi ir mąstai kaip čia pargryžt sugędus ar kaip sutvarkyti, tada išmokau improvizacijų meno, atsirado netradicinė vaizduotė 😀 Po pirmojo mėnesio keičiau variklio galvą, nes pirma išlinko kaip bananas, po 5 mėnesiu keičiau variklį, naują nusipirkau už 20 eurų (tokios tos kainos žigulio detalių), o šiuo metu vyksta labai rimti darbai prie jo, augame prie kažko kitokio, prie sleeper’io gatvėse, tvarkysime išvaizdą iki tobulumo, bus ne tiek daily car, kiek laisvalaikio, meet’ams, event’ams, taipogi mąstau apie nuoma tokio smagaus automobilio, jau turiu lipdukus ir FB puslapį “Lada Viesulas”.

Automobilio charakteristikos ir modlistas?
Charakteristikos tikrai nėra įspudingos, iš 1.2 užaugome į 1.3, daugiau ir nenoriu, jokių turbinų ir kitokio cheet’inimo 😀 Bet tai yra galu varomas automobilis, kuris suteikia daug džiaugsmo varomas galiniais ratais.
Variklis:
– 1.3 standartas
– 4 bėgių pavarų dėžė
Tiek apie jį 😀
Važiuoklė:
– Stipriai trumpintos spyruoklės (ne, žiguliui nėra coil’ų, bet yra svajonės apie orinę pakabą)
– Amortizatoriai leisti žemiau, kad turėtu bent truputi eigos
Išorė:
– Platinti žigulio ratai į 6,5J R13
– Raudona juosta per visą kėbulą
– Stogo bagažinė su laaabai senom senelio slidėm ir lagaminu iš kažkieno garažo
– Halogenai papildomi ant priekinio bamperio
– Lipdukai kaip ir priklauso
– Jokių rudžių ant kėbulo
Vidus:
– Standartinis ir labai tvarkingas
– Pakeistas tik vairas, laukia dar vienas naujas
– Įdėtas tachometras

VAZ 2101 Lada 1200 vintage car by Viesulas

Lada automobiliai – kiek jų likę Lietuvoje?
Jų tikrai nėra mažai kaip visiem atrodo, vien Vilniuje pažystamų žigulių paskaičiavus daily, race ir kitokius (dauguma turi tikrai ne po vieną) apie 30 tikrai priskaičiuočiau, kiek yra Lietuvoje, no idea!

Su kokiais sunkumais ir su kokiais malonumais susiduri vairuodamas ir puoselėdamas tokį automobilį?
Sunkumas tas, kad tai tikrai nėra patikimiausias automobilis… Būdamas 43 metų senumo, plius mano bloga aura prideda daug bėdų, tvarkau tikrai labai dažnai, dingsta akumo krovimas, stumdai vidury gatvės, lužta diffas, užkaista variklis, nuleidžia ratą, na visada yra ką remontuoti, bet tame yra savito žavesio, labai daug. Malonumas tai beabejo dėmesys, visi pastebi tokį automobilį, daugumą tikrai šypsosi, kelia nykščius, kalbina, fotografuoja, tikrai malonus jausmas, visi showoff’eriai pripažins tai, malonumas, kad viską iki paskutinės detalės tvarkaisi pats, jei nemoki, tau padeda draugai ir moko tave, viskas paprasta, puiki mašina mokytis visą esmę automobilizmo.

Koks tavo svajonių automobilis?
Tokio kaip svajonių automobilio aš neturiu, tačiau visada beprotiškai žavėjausi Subaru WRX STI, bet po to atsiradus klasikai garaže vis labiau žaviuosi skirtingais senais autmobiliais, amerikietiškais, japoniškais, europietiškais, nuo budget car’ų iki super car’ų, svarbu ne naujesni kaip 1990 metai. Net šiuometinis mano kasdienis automobilis yra Golf MK2 1984 metų.

VAZ 2101 Lada 1200 vintage car by Viesulas

Kokie planai su šia Lada ateičiai?
Yra noro sudalyvauti bent vienoje parodoje, rasti klientu nuomai, užklijuoti kuo daugiau savo lipdukų ant kitų automobilių.
Vykdomi darbai dabar ir planai ateičiai: portinu galvą, suvedinėsiu su kolikais, kiti privalomi darbai su galva, lengvintas smagratis, lengvesni švaistikliai, privalomi bloko darbai, tiesesnis ir platesnis išmetimas, blokiruotė, didinti ratų išsisukimą, pasikeisti amortizatorius į labiau tinkančius tokiam auksčiui, mąstoma apie kėbulo perdažymą šią žiemą (bet kol kas tik norai).

Ką manai apie Lietuvos autokultūrą?
Automobilių kultūra auga, žaviuosi autosportu, augame kaip ant mieliu – Fastlap’as!, driftas, dragai – vis dar yra ir dideli, kroso varžybos, ralis, labai faina matyti kaip žmonės tuo gyvena ir mėgaujasi, taip pat sparčiai auga ir Stance kultūra. Tiesa dėl visos stance yra problemų, turime labai daug mainstream’o, pamačiau tai parodoje/feste – visi yra clean style, labai mažai rasi Rat ar dar kažką kitokio, o žmonės kurie visiem žinomi “stanceriai” kurių kišenės leidžia įpirkti Rotiform ar kitokius didžiulius ratus, dėtis orinę pakabą, dažytis mašinas kas metus ir t.t. žiūri į tokius kaip aš iš aukšto, lyg nėra lygis, bet argi visa tokia autokultūra nėra paremta idėja apie tobulinimą, apie gera skonį, norą išsiskirti ir būti vieninga šeima? Kiekviename renginyje aš, ir spėju dauguma mano pažystamu, jaučiasi kaip svečiai, o ne draugai, nors dauguma mūsų turi sportinius automobilius, su lankais, dalyvauja rimtose užsienio ir Lietuvos lenktynėse, esame įdėję daug darbo, žino kiekvieną automobilio varžtą, žino tokių paslapčių apie žigulius, kurių neįsivaizduoja dauguma, kad išvis egzistuoja, o jaučiames svečiais, nes neturime BMW, VAG’o ar kokio JDM su išverstais dideliais spindinčiais ratais, nupoliruotu kėbulu ir paguldytu ant žemės visiškai (nes labiau man su VAZ’u nesigauna, nebent dėti dar mažesnius ratus ir padangas :D).
Tad bukime šeima visi non-stock car’ų vairuotojai 😉

Nuotraukos: asmeninis Makso archyvas. Visos autorinės teisės priklauso nuotraukų autoriams.

Related Posts