Sostinėje prapliupę lietūs japoniškų automobilių kultūros gerbėjų neišgąsdino. Nacionalinės dailės galerijos (NDG) prieigose savaitgalį išsirikiavo dešimtys sportinių, prabangių ir senovinių automobilių, kurių kilmės šalis – Japonija.
Automobilistai į „JapMeet“ – pirmąjį japoniškų automobilių kultūros gerbėjų susitikimą – rinkosi iš visos Lietuvos. Pasižvalgyti į Lietuvoje esančius išskirtinius japoniškus automobilius bei pasigrožėti žydinčių sakurų sodu greta NDG atkeliavo ir automobilistai iš Latvijos.
Tarp išpuoselėtų „Honda“, „Subaru“, „Mitsubishi“, „Nissan“ ir kitų automobilių modelių vietos atsirado ir tiems, kurie dažniau matomi senoviniuose filmuose, ir tokiems, apie kurių egzistavimą ne vienas „JapMeet“ dalyvis prisipažino nė nežinojęs.
Tarp dažniau matomų „Nissan“ ir „Honda“ modelių vietos atsirado dviem „Datsun“. Greta išskirtinių formų „Fairlady Z“, kurių vienas pagamintas 1978 m., kitas 1971 m., fotografavosi ne tik „JapMeet“ dalyviai, bet ir sakuromis užsukę pasigrožėti praeiviai.
Ne ką mažiau nei iš tolo žibantys „Datsun“ dėmesio sulaukė mažiau išpuoselėti, tačiau dar retesni Japonijoje gimę „Toyota Sera“ ir „Nissan Figaro“ modeliai. Pastarieji Lietuvą pasiekė vos prieš kelis mėnesius, tad savininkai prisipažino dar nespėję automobilių restauruoti taip, kaip norėtųsi.
„Po šito renginio automobiliai keliaus į garažą ilgiems metams, restauracijai“, – sakė abu automobilius užsienyje radęs Andrius Čikotas, „ZAZ klubo“ atstovas.
Po renginio – pas restauratorius
Egzotiškai atrodančio nedidelio „Toyota Sera“, gaminto 1990-1996 m., A. Čikotas pasakoja ieškojęs ketverius metus. Pasak jo – nieko nuostabaus, kad paieškos truko tiek ilgai, mat didžioji dalis „Sera“ modelių nuo pat pagaminimo liko Japonijoje.
Iš viso į viršų pakeliamas duris, tarsi bagažinė atsidarantį galinį langą turinčių nedidelių keturviečių hečbekų „Toyota“ pagamino kiek daugiau nei 15 tūkst. Tik 89 modeliai, anot oficialių šaltinių, buvo registruoti ne Japonijoje, o kitose šalyse. Vienas jų atsidūrė ir A. Čikoto rankose.
Vairą dešinėje turinčio „Toyota“ modelio ankstesnis savininkas panoro, kad egzotiškai atrodantis nedidukas automobilis būtų dar įspūdingesnis, todėl sumontavo šviečiančias juosteles, mirksinčius žibintus. Naujasis savininkas žada visko atsikratyti, mat norėtų, jog „Sera“ atrodytų lyg ką tik išriedėjęs iš gamyklos.
Dar vienas pašnekovo pirkinys – simpatiškas „Nissan Figaro“. Apvalainų formų ir atidengiamą stogą turintis automobilis Japonijos „Nissan“ buvo gaminamas vos vienerius metus – 1991 m. Be to, gamintojas šį modelį kūrė specialiai Japonijos rinkai, pardavinėjo išskirtinėse parduotuvėse ir pagamino itin nedaug. Iš pradžių „Nissan“ planavo pagaminti tik 8 tūkst „Figaro“ modelių, tačiau paaiškėjo, kad paklausa kur kas didesnė, tad buvo pagaminta dar 12 tūkst. automobilių.
„Nissan“ žaismingo automobilio kūrimui panaudojo „Micra“ modelio platformą, o kėbulą dažė tik keturiomis spalvomis, kurių kiekviena simbolizavo skirtingą metų laiką.
Beje, parodose nedidukas automobilis buvo pristatomas su šūkiu „Back to the future“ (atgal į ateitį – liet.k.), o savininkai, norėdami gauti teisę įsigyti „Figaro“, privalėjo dalyvauti loterijoje.
Kvies kas mėnesį
„Smagu žinoti, kad pirmasis japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas sulaukė tiek daug dėmesio. Pasirodo, tokių renginių trūksta ne tik mums – jų reikia visiems“, – pasibaigus pirmajam „JapMeet“ džiaugėsi renginį organizavusi JDM.lt komanda.
Kiekvieno mėnesio paskutinį sekmadienį vyksiantys „JapMeet“ susitikimai, sako organizatoriai, turėtų ne tik paskatinti pasidomėti automobiliu, prie kurio vairo sėdama kasdien, bet ir kilstelėti aukščiau Lietuvos automobilių kultūrą.
Be to, įsitikinę JDM.lt, tokie susitikimai parodys, kiek daug įdomių ir labai retai sutinkamų automobilių važinėja Lietuvos keliais ar tūno restauratorių garažuose.