Šiais laikais vairuojančios automobilius merginos jau nieko nebestebina, tačiau dar yra tokių, kurios priverčia pasakyti “wow”. Vieną tokių mes nusprendėme pakalbinti ir ji su malonumu sutiko pasidalinti savo istorija. Tikriausiai daugumai teko girdėti apie Rumunijoje puikiai sportinius automobilius vairuojančią Ramona Rusu. Pokalbis vyko anglų kalba (originalus tekstas čia), tačiau pasistengėme interviu kiek įmanoma tiksliau išversti į lietuvių kalbą ir kuo labiau perteikti šios merginos paprastumą ir susižavėjimą automobiliais.

Papasakok daugiau apie save, koks tu žmogus kiekvieną dieną?

Aš esu paprastas žmogus ir mane džiugina maži dalykai, kaip pavyzdžiui, gamta, ilgi pasivažinėjimai automobiliu, šeima ir panašiai. Tai labai sudėtingas klausimas, nes galiu vardinti daug dalykų, kurie man yra svarbūs ir kurie mane apibūdina, bet vistiek automobiliai man yra  pirmoje vietoje. Nes tai esu aš, mes užaugome kartu.

Ramona Rusu Drift Racing BMW E30 02 Ramona Rusu Drift Racing BMW E30 01

Tavo garažas – ką vairuoji ir kodėl? Kas lėmė tavo pasirinkimą?

Aš turiu kelis automobilius:

Vienas iš jų yra Ford Probe, kurį vadinu savo pirmąja meile. Su juo keliavau į Tuning Shows.

Ramona Rusu Drift Racing Ford Probe 01

Taip pat yra Mazda MX-5, kurią naudoju “Time Attack” žiedo varžyboms.

Ramona Rusu Drift Racing Mazda MX-5 01 Ramona Rusu Drift Racing Mazda MX-5 02

BMW E30 – skirtas tik driftui.

Ramona Rusu Drift Racing BMW E30 07 Ramona Rusu Drift Racing BMW E30 08

Su Subaru GC8 – debiutavau Žiemos ralyje ir svajoju paruošti “Hillclimb” varžyboms. Pasirinkau skirtingų gamintojų automobilius, nes kiekvienas iš jų gamina nuostabius automobilius. Kai kurie rodos kalba su tavimi, nes jie yra ypatingi, su charakteriu. Jei ribosi save ties konkrečiu vienu automobilių gamintojo ženklu ar kilmės šalimi, manau, jog taip prarasi daug puikių automobilių!

Ramona Rusu Drift Racing Rally Subaru Impreza 01

Mus labai domina, kaip tavo gyvenime atsirado driftas? Kodėl taip atsitiko?

Papasakosiu trumpą istoriją. Domėjausi automobiliais nuo tada kai dar buvau maža mergaitė. Man visada patiko tie automobiliai, kurie buvo kitokie. Visada ieškodavau išskirtinių automobilių gatvėje, tikėdamasi, kad kai tik sulauksiu 18-kos ir turėsiu vairuotojo pažymėjimą, galėsiu įsigyti vieną tokių. Mano svajonių automobilis nuo mažens buvo Opel Manta, tačiau taip niekada ir neturėjau jos, nes prieš sulaukiant 18-kos metų, įsimylėjau Ford Probe! Tai buvo mano pirmasis automobilis ir vis dar yra labai artimas sielai. Per daugelį metų į jį įdėta labai daug darbo, laiko ir meilės.

Ramona Rusu Drift Racing Ford Probe 02Kai pradėjau ją tobulinti, vieną dieną buvau pakviesta į automobilių parodą parodyti ką turiu. Ten sutikau daug automobilių mylėtojų iš kurių daug išmokau ir galėjau pasidalinti savo svajonėmis. Po kelių metų dalyvavimo įvairiuose show-off renginiuose su savo Ford Probe, pakliuvau į tokį renginį, šalia kurio taip pat vyko ir drifto varžybos. Buvau priblokšta kaip tie vaikinai vairuoja, nes iki tada driftą teko matyti tik kai kuriuose japonų animaciniuose filmuose. Paklausiau draugo, ar būtų galimybė pažiūrėti kaip jie vairuoja sėdint keleivio vietoje ir mano svajonė išsipildė.. BUVAU SUŽAVĖTA, man tai buvo tarsi pasivažinėjimas kalneliais. Po to aš supratau “Puiku, tai yra tai, ką turiu išmokti!”.

Žinojau tik tiek, kad man reikia galine ratų ašimi varomo automobilio ir kad tam tiktų mano svajonių auto – Mazda MX-5. Taigi, gana greitai nusipirkau MX-5, užvirinau diffą ir pradėjau “slidinėti”. Turiu pripažinti, sekėsi tikrai blogai, sudaužiau automobilį daug kartų, tačiau nenustojau bandyti ir stengtis.

Ramona Rusu Drift Racing Mazda MX-5 05 Ramona Rusu Drift Racing Mazda MX-5 06

Vėliau supratau, jog tiesiog yra sunku slysti šonu su 115HP MX-5 ir pradėjau ieškoti internete kaip padidinti variklio galią. Tačiau viskas ką radau, man buvo perbrangu, taigi pradėjau ieškoti turbinos ir kitų reikalingų dalių automobilių laužynuose. Kai viską nusipirkau, prasidėjo darbai. Dėka šių dalių ir gero remap’o maniškis MX-5 turėjo jau 183HP, gana gražus skaičius kaip 900 Kg sveriančiam automobiliui. Pagaliau, pradėjau matyti dūmus sklindančius iš galinių padangų ir stipriau važiuoti. Tačiau kitų vairuotojų lygis buvo tikrai aukštas, todėl aš supratau, kad jeigu noriu varžytis, reikia turėti geresnės komplektacijos automobilį. Taip pas mane atsirado BMW E30 su E39 M5 V8 varikliu, su kuriuo iki šiol važiuoju.

Ramona Rusu Drift Racing Rally 15Taigi, aš varžausi drifte su BMW, o “Time-Attack” žiedo ir Rally-Sprint’o varžybose su savo  MX-5. Mano didžiausia svajonė yra dalyvauti “Hillclimb” varžybose, dėl kurių pradėjome ruošti Subaru GC8, bet kolkas biudžetas dar to neleidžia.

Gal gali papasakoti kokių juokingų istorijų, nutikusių autosporte ar vairavimo metu?

Juokingos istorijos.. Tai sunkus klausimas! Tačiau norėčiau papasakoti apie vieną tikrai įsimintiną ir laimingą akimirką.

Tai buvo 2014 m. finalas, kuriame mane 5 kartus iš eilės kvietė ant scenos atsiimti prizo už laimėjimą:

“King of Europe Street Legal: 3-čia vieta;
Queen of Europe: 1-ma vieta – Čempionė;
King of Europe: Vice čempionė;
Drifted.hu Street klasė: 1-ma vieta – Čempionė;
Vengrijos Taurė: Kvalifikacija: 1-ma vieta, Varžybos: 1-ma vieta, Bendrai: Čempionė”.

Bet neapsigaukit, ne pergalės mane daro laimingą… Tai tas vaizdas mechanikų komandos ir draugų akyse – laimė, ašaros ir pagarba, tai paverčia momentą nepaprastu ir tai visada liks mano širdyje, kaip nuostabus atsiminimas. Visas sunkus darbas atsiperka, kai gali tai matyti jų akyse!

Ramona Rusu Drifter Girl from Romania Ramona Rusu Federal Queen Of Europe Ladies League

Ateities planai ir ambicijos?

Pirmiausia noriu likti sveika ir stipri, kad galėčiau užbaigti tai, ką pradėjau. O visą kitą noriu išlaikyti paslaptyje, bet galite sekti mano facebook profilį ir viską sužinosite: „RamonaRusuDrift“

Ramona Rusu BMW E30 V8 Swap Drift Car  Ramona Rusu Drift Racing Rally 07

Photography credits: DubluQ, Raluca Balaban, CarsAndGirls.hu, Vio Gantner Photography, Szabó Attila, Zoomin’ photos, Paunescu Sebastian, Ciprian Mihai Photography, Laszlo Padar Photography