Sveiki gyvi mieli skaitytojai, šiandien sugalvojau jums truputį (o gal ir ne truputį) papasakoti apie alternatyvų kurą ir su juo susijusias problemas bei privalumus.

Taigi, ar kada nors esate girdėję kad vietoj dyzelinio kuro galima važiuoti ir ant aliejaus? Taip taip, paprasto rapsų, saulėgrąžų ar alyvų aliejaus, kurį dažniausiai pilame į keptuvę. O dar geresnė žinia, kad galima naudoti jau atidirbusį aliejų, pavyzdžiui iš kepyklų, restoranų, ar tiesiog iš savo keptuvės.

biodiesel-myths

Kodėl aliejus?

Idėja naudoti augalinį aliejų kaip degalus dyzeliniuose varikliuose tokia pat sena, kaip ir patys dyzeliniai varikliai. Rudolfas Dyzelis, kuris prieš šimtą metų sukūrė dyzelinį variklį pirmiausiai kaip degalus bandė augalinį aliejų.

Kylant degalų kainoms, alternatyvūs degalai, tokie kaip augalinis aliejus siūlo nebrangią ir ekologišką alternatyvą tradiciniam dyzeliniam kurui. Grynas augalinis aliejus (spaustas iš rapsų, sojos, saulėgrąžų, palmių) neutralus CO2, be sieros ir netoksiškas. Įprastinis augalinis aliejus turi 34,3 MJ/l energijos, dyzelinas savo ruožtu 38,6 MJ/l energijos, tai nėra labai didelė reikšmė, todėl naudojant augalinį aliejų, degalų sunaudojimas ir variklio galia išlieka nepakitę, su sąlyga kad naudojama speciali kuro šildymo ir maitinimo įranga, kuri parduodama ir Lietuvoje.

“O gal galima be įrangos?” – paklausite jūs. Taip galima, tačiau nerekomenduojama. Yra nemažai straipsnių ir eksperimentų atliktų su įprastomis dyzelinėmis sistemomis, vienas žmogus kurį aš pažįstu, palaipsniui pereidamas nuo dyzelino prie aliejaus važinėjo 2 metus ir jokių neigiamų variklio pasikeitimų nepastebėjo, variklio paleidimas netgi palengvėjo, o darbas pasidarė tylesnis – teigė jis.

Vienas amerikietis su savo 2003 metų Jetta taip pat pravažinėjo 2 metus grynu augaliniu aliejumi. Taigi tai tikrai įmanoma, tačiau kol kas niekas tiksliai negali pasakyti ar būtent jūsų variklyje aliejų galima naudoti be papildomos įrangos.

Nuotraukose matote lenktynėms ruoštą ir biodyzelinu varomus Ford Mustang ir TopGear’o lenktyninį BMW 330d dalyvavusį Britcar 24 valandų lenktynėse.

137bio

Problemos iškyla dėl tam tikrų aliejaus savybių. Jis yra tirštesnis nei paprastas dyzelinas, dėl to jį išgarinti yra sunkiau ir jis prasčiau dega, taip pat sunkiau jį tiekti kuro vamzdeliais ir išpurkšti, kad to išvengti, dažnai aliejus maišomas su dyzelinu santykiu 1:1. Taip pat vertėtų žinoti kad žiema aliejus stingsta prie gana aukštos (-10°C; -12°C) temperatūros, dėl to automobilis paprasčiausiai neužsikurs (panašiai kaip šią žiemą su Baltarusišku dyzelinu), taigi žiemą vertėtų nepagailėti pinigų atitinkamam kurui, arba aliejaus įrangai.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dalis informacijos paimta iš: www.biomotorai.lt

Kelios nuorodos anglų kalba, jei norite sužinoti daugiau:
http://itotd.com/articles/509/vegetable-oil-as-diesel-fuel/
http://journeytoforever.org/biodiesel_svo.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Vegetable_oil_fuel

Laukite tęsinio apie alkoholį kurį pilame, ne, ne į skrandį, o į kuro baką.

Related Posts