1983 „BA3 2102“, arba paprasčiau kalbant tiesiog „žiagas“. Būtent tokį daily car`ą turi Maksimas, dar kitaip forumuose žinomas „MaXim“, „Makika“ nick`u.
2010 metų rudenį Maksimas įsigijo žiagą už… 400 lietuviškų litų. Tiesa, kaip sakė automobilis surado jį, o ne jis automobilį. Kodėl žiagą paklausit? Maksimas jau senai turėjo planų nusipirkti Vaz`ą kaip daily car`ą. Trukdė tik viena maža smulkmena – gyvą žiguliuką „papigem“ susirasti labai sunku. Taip jau gavosi, kad pažįstamas nusipirko garažą, o garaže stovėjo šis senolis su puikios būklės kėbulu, 1.2l varikliu ir tvarkinga pakaba. Reikėjo pakeisti tik būtinus skysčius, kurie nuo ilgo stovėjimo jau buvo nusėdę.
Vienas pirmųjų mod`ų automobiliui – drop`as. Buvo pritrumpintos spyruoklės, toliau sekė automobilio valymas ir panašūs menkniekiai. Liko originalūs R13 skardinukai, kurie perdažyti žalia spalva. Buvo pakeistos ir padangos: iš 165/80 į 165/65. Atsirado ir antakiai lempoms, buvo pakeisti veidrodėliai, langų pakėlimo svirtys, uždėta stogo bagažinė ir dar daugybė smulkmenų. Paprasčiau tariant automobilis buvo vedamas tvarkingo stock`o su geru dropu keliu.
Ateities planuose – platesni, 6.5j priekyje ir 7.5j gale skardinukai, automobilio spalvos atnaujinimas, truputi garso įrangos, na ir tvirtinimas kaljanui (ne kiekviename automobilyje sutiksi tokį mod‘ą).
Kaip pasakoja Maksimas, gatvėje su šiuo automobiliu tikrai nelieki nepastebėtas. Žmonės žiūri, šypsosi, pypsi, dažnai net klausia ar žiagas neparduodamas. Labiausiai isiminęs įvykis Maksimui turint šį automobilį – 4 neblaivūs „bachūrėliai“. Priėję apžiūrėję ir pagyrę jo automobilį, nuėjo į parduotuvę, kurioje jau gyrėsi, kad jų naujasis draugas pavėžins savo žiagu. Tiesa, visgi pavyko išsisukti iš šios situacijos, naujiesiems draugams deja jau nebeteko pasivėžinti namo.
Būtų keista manyti, kad važinėjant šiuo Sovietų Sąjungos kūriniu netektu kažko paaukoti. Visgi, automobilis niekada nepasižymėjo dideliu komforto lygiu, neišpasakytu greičiu ar valdymu. Anot Maksimo – prie visko priprantama. Nors važiuoti už miesto didesniu nei 90km/h nemalonu, tačiau anot jo tai puikus būdas keisti savo vairavimo įpročius. Puikiais stabdžiais žiagas taip pat negali pasigirti, tad tenka kiek atsargiau apmąstyti savo veiksmus.
Nors automobilis ir nėra technikos stebuklas, bet tai puikus automobilis išvykoms (na taip, galbūt kaip ir kiekvienas universalas). Pradėkim nuo to, kad viduje vietos tikrai pakankamai, o sėdynės be atlašų sukuria kur kas jaukesnę aplinką – nesijauti taip toli nuo kitų, pridėkim dar talpią bagažinę ir turim puiku automobilį išvykoms.
Tiek trumpai apie 400 litų vertės kažkada buvusį žiagą, kuris dabar traukia aplinkinių akis. Tikėkimės, kad Maksimui pavyks įgyvendinti visus planus ir ateityje šis žiagas atrodys dar gražiau!
Foto: G.Matulaitis, J.Černiauskas, A. Stepankevičius.