Dopecars bendruomenėje prabangesni nei vidutinės klasės automobiliai pasitaiko nedažnai, ir tai yra visai suprantama, kadangi daugelis mūsų bendraminčių yra dar visai jauni vairuotojai, o tuo labiau bendruomenės narių vairuojamų automobilių tarpe reti roadster tipo automobiliai. Todėl jums turėtų būti “dvigubai” idomiau skaityti straipsnį apie Dopecars senbūvį ir aktyvų narį Kazinak bei jo išvaizdųjį BMW Z4, kuris garsina Dopecars vardą dalyvaudamas Anglijoje vykstančiose automobilių parodose.
Prisistatyk, kas esi ir kuo užsiimi gyvenime?
Sveiki, esu Marius, gimiau ir augau Šiauliuose, bet paskutiniuosius 6-7 metus gyvenu UK, nedideliame Crawley miestelyje. Dirbu elektronikos inžinieriumi vienoje iš vietinių firmų. Mano pagrindinis pomėgis yra automobiliai ir viskas, kas susiję su jais. Karts nuo karto į rankas paimu fotoaparatą ar išvažiuoju pasivažinėti su dviračiu.
BMW Z4 – kaip ir kodėl šis automobilis atsirado tavo rankose?
Z4 mano rankose atsirado visai netikėtai. Pardavęs Audi TT nusprendžiau, kad laikas persėsti į kai ką didesnio ir komfortiškesnio, taigi peržiūrėjęs skelbimus nusprendžiau, kad įsigysiu BMW E65. Kol ieškojau “septintoko”, pamačiau netoli parduodamą Z4. Pagalvojau – nuvažiuosiu ‘’ant bajerio ‘’ pažiūrėti. Iki tol nesu nei sėdėjęs, nei važiavęs kabrioletu, todėl net nežinojau, ko tikėtis. Užteko 5 minučių pasivažinėjimo, kol supratau, jog man nereikia didesnės mašinos. Sutarus galutę kainą palikau rankpinigius ir po 4 dienų laukimo mano pirmasis 2003 metų gamybos, 2.5 litro benzininę širdį turintis, BMW Z4 stovėjo kieme.
Kaip atsirado noras keisti šio Z4 komplektaciją ir išvaizdą?
Nepavadinčiau tai noru. Labiau tiktų žodis priklausomybė, kai norisi kažką keisti, modifikuoti – man tai yra kaip narkotikas. Nesvarbu, ar pakeičiu pora senų veržlių naujomis, ar uždedu kitus ratus, atlikęs net ir menkiausią darbą visada pasijaučiu geriau. Nusipirkęs auto nenorėjau nieko keisti, išskyrus mašinos aukštį. Bet kaip yra sakoma – kartą paragavęs negali sustoti. Pradėjau ieškoti įdėjų internete ir jų tikrai netrūko. Jau po kelių savaičių žinojau, ko noriu, tik nežinojau vieno – ar pavyks tai įgyvendinti.
Kokie pakeitimai ir modifikacijos atliktos šiam automobiliui?
Viskas prasidėjo nuo smulkmenų. Pirmas mod’as buvo trumpa antena (“must have mod’as” Z4 forume). Tada perdariau priekines lempas, sudėjau CCFL žiedus ir panaikinau orandžinius posūkius.Vokietijoje susiradau galinę lempą, nes norėjau padaryti keturis juodus taškus. Pakeičiau visus ženkliukus į karbonius, daug pilkų plastmasinių interjero dalių perdažiau juodai. Prasidejo mąstymai dėl ratų. Buvo minčių esamus nudažyti juodai, bet atsisakiau šitos įdėjos. Norėjau kažko kitokio ir nematyto, Style 92 ratlankiai atrodė geriausias variantas. Susiradau komplektą 19×9 ET24 19×10 ET24, priekyje uždėjau 225/35 padangas, o gale 235/35 ir nupoliravau kraštelius. Pirmas dienas stretch’as atrodė nesąmoningai didelis. Išgaravus abejonėms, sudėjau coiloverius ir nuleidau automobilį kiek galėjau. Norėčiau dar 10-15mm žemiau, bet tuomet priekyje ratas atsiremtų į bamperio kampą. Po to sekė sedynių keitimas. Neplanavau jų keisti, bet raudona spalva labai pagyvino vaizdą. Priekyje uždėjau Renault Clio splitter’į, iš tempimo kilpos pasidariau numerio laikiklį, kurį galiu nuimti ir uždėti be didesnio vargo bet kuriuo metu.
Z4 yra pirmasis šios markės atstovas tavo rankose? Kokie ispūdžiai?
Taip, Z4 yra mano pirmas BMW automobilis, kuriuo esu labai patenkintas. Kaip minėjau – nežinojau ko tikėtis, bet po beveik metų laiko eksplotacijos neturiu prie ko prikibti. Aišku, labiausiai nudžiugina valdomumas, šešių cilindrų garsas ir galimybė nusileisti stogą. Galiu drąsiai teigti, kad sekantis mano automobilis ir vėl bus BMW.
Vairuoti roadster tipo automobilį – ar tai gyvenimo būdas?
Nemanau, kad tai – gyvenimo būdas. Paprasčiausiai tai vienas iš būdų gerai praleisti laiką.
Kaip manai, kodėl Lietuvoje roadster automobiliai gatvėse sutinkami retai?
Manau, daug ką lemia žmonių nusistatymas. Dauguma i roadster’ius žiūri kaip į moterišką automobilį, o pamatę vyrą už vairo – mintyse dažniausia pagalvoja “gėjus”. Kaip žinia, daugumai vis dar rūpi ką pagalvos kaimynai, bet aš manau, kad situacija po truputį keičiasi ir tikiu, kad artimiausioje ateityje ir Lietuvoje roadster’ių/cabrio bus apstu.
Ar iškeistum savo auto į kokį kitą? Jeigu taip – tai į kokį?
Šiuo metu butinybės keisti nėra, nes tikrai esu patenkintas šiuo automobiliu, bet net nedvėjojęs persėsčiau į BMW E46 M3 cabrio.
Norėčiau padėkoti Dopecars atradėjams, kad sugėbėjo suburti tiek įvarių žmonių ir automobilių į vieną vietą. Ir aišku linkiu nenustoti augti.
Dėkojame Mariui už pasakojimą ir vaizdinę medžiagą!
Nuotraukos: Marius Photography