Mūsų portale stengiamės aprašyti neeilinius automobilius, riedančius Lietuvos gatvėmis. Per kelerius metus jau aprašėme nemažai automobilių, tarp jų buvo ir kiek dažniau sutinamų modelių, tokių kaip VW Golf ar BMW E36, bei retesnių egzempliorių, tokių kaip Datsun 240Z ar Honda Integra. Ypač džiugu, kai pavyksta mūsų skaitytojams pateikti medžiagą apie retus, jau klasikiniais tapusius modelius. Šiandieną viena iš tų progų, kai galime pakalbinti automobilių entuziastą, antram gyvenimui prikėlusį klasikinį automobilį, kuris užuot būtų apleistas rūdyjęs patvoryje dabar yra atrestauruotas ir puošia gatves bei džiugina automobilių entuziastų akis. Šiandieną į dopecars klausimus atsakinės Robertas, o jo projektas – 1980 metų Mercedes Benz C123.
Prisistatyk, kas esi ir ką veiki gyvenime?
Sveiki visi, esu Robertas iš Vilniaus, studijuoju Vilniaus Technologijų ir Dizaino kolegijoje, taip pat dirbu automobilių detalių versle. Gyvenime mėgstu krapštytis prie automobilių, tai mano aistra bei hobis, nuo mažumės traukė 4 ratai, taip, kad kiekvieną kartą radęs laisvą minutę einu link technikos ir pasineriu į konstravimo pasaulį.
Kaip šis išskirtinis Mercedes pateko į tavo rankas?
Ilgai ieškojau ypatingo, išskirtinio automobilio, kuris trauktų žvilgsnius ir teiktų džiaugsmą jį vairuojant. Rinkausi iš galimų variantų: BMW E28, E21, Audi 100 coupe ir kitų panašių klasikinių automobilių.
Po metų paieškos vis dar negalėjau rasti savo lūkesčių atitinkačio supermobilio… ir tuomet į mano akis krito šis gražuolis – Mercedes-Benz C123, 1980 metų laidos. Nors šiam bjauriąjam ančiukui dar buvo toli iki gražuolio išvaizdos, pasirinkau būtent jį dėl gerai išlaikyto kėbulo ir rūdžių nebuvimo.
Ar tokios išvaizdos Mercedes C123 jau pirkai ar pats jį modifikavai?
Kai nusipirkau automobilį, šis buvo pusiau išardytas (neužbaigtas seno savininko projektas). Automobilis buvo originalus, jokių modifikacijų ar patobulinimų, galinčių pakenkti automobilio autentiškumui, nebuvo, taip kad nusprendžiau jį atgaivinti ir suteikti žavesio, nekeičiant ir nedarant kardinalių pakeitimų, apart restauravimo.
Darbai prasidėjo nedelsiant po įsigyjimo: išrinkau vidų, paruošiau kėbulą dažymui, sutvarkiau bei truputi modifikavau pakabą – šiek tiek sužeminta pakaba. Sudėjau ir sutvarkiau saloną, kuris buvo išardytas, kitaip sakant – pradėjau gaivinti šį senioką naujam gyvenimui.
Ar sunku rasti dalis šiam MB lietuvoje, kur jas dažniausiai įsigyji?
Be abejo, su šia problema susiduria visi senų automobilių savininkai. Tačiau nėra ko stebėtis – juk automobiliui daugiau negu 30 metų… Esminė problema ta, kad detalės yra tik originalios ir nėra kinietiškų pakaitalų, kurie turėtų konkurencingas kainas bei būtų prieinami bet kuriose auto detalių parduotuvėse.
Auto detales galima užsakyti per Silberauto, tačiau kainos didelės ir dalių tenka laukti ilgai. Galima užsakyti ir per Ebay, tačiau laukimo laikas ir kainos panašios kaip užsakant parduotuvėje, plius yra rizika sulaukti nekokybiškos prekės. Dar vienas būdas rasti detales – sąvartynai, tačiau dėl solidaus mašinos amžiaus, sąvartynuose rasti dalis darosi vis sunkiau, būtent dėl šios priežasties, sąvartynų savininkai užkelia dalių kainas.
Ateities planai su šiuo MB C123?
Didelių planų kol kas neturiu, išskyrus įsigyti BBS ratlankius bei Air Ride pakabą. Aišku didžiausias planas – mėgautis šituo puikiu automobiliu.
Ar tai kasdienė tavo mašina?
Ne, tai mano pramoga, kuria naudojuosi ne kasdien.
Esi jaunas, bet vairuoji solidžią mašiną, kodėl?
Aš visuomet žavėjausi senoviniais ir klasikiniais automobiliais, tai tartum mažas gabalėlis automobilizmo istorijos tavo rankose. Kodėl būtent senas automobilis? Hm… Sunku aprašyti tą jausmą, kai atsisėdi į automobilį, į kurį įdėjai tiek daug pastangų ir laiko.
Kiekvieną kartą jaučiu neapsakomą jausmą besiartindamas prie jo ir užvedamas jį… Tarytum kiekvieną kartą pajauti mažą šventę, galėdamas važiuoti juo ir mėgautis. Niekur neskubi, o tik mėgaujiesi. Tai ir yra tikrasis automobilisto džiaugsmas, atrasti automobilį, kuris kiekvieną kartą tave verstų šypsotis ir trypčioti iš laimės kaip mažam vaikui, jį užvedus .
Padėkos ir palinkėjimai auto kultūros Lietuvoje mėgėjams.
Linkiu sulaukti mažesnių benzino kainų, bei įsigyti trokštamus ratus, kitaip sakantį įsigyti svajonę bei ja džiaugtis kiekvieną dieną.
Už fotomedžiagą Dopecars.lt komanda dėkoja Andzej photography www.andzej.lt