Šį sezoną Lietuvos gatvėse matėme ne mažai išskirtinių BMW E36 automobilių, todėl apie vieną jų nutarėme papasakoti kiek plačiau. Šiame straipsnyje jus supažindinsime su Andriumi, dopecars forume geriau žinomu Staravieras niku. Jo vairuojamas 1994 metų BMW E36 318is buvo matomas ne tik riedantis gatvėmis, bet ir dalyvaujantis keliuose šių metų didžiausiuose auto kultūros renginiuose ir suvažaivimuose. Taipogi džiugu, kad Andrius ir dar keli bendraminčiai, subūrė E36 fanus į bendruomenę – LowSwallow, kuri sparčiai auga ir kviečia naujus narius bei aktyviai dalyvauja stance kultūroje. Taigi, apie savo BMW E36 bei naujai susikūrusią bendruomenę jums papasakos pats Andrius.
Papasakok šio BMW E36 pirkimo istoriją ir kaip jis atrodė ką tik nupirktas?
Sveiki visi, mano vardas Andrius, dopecars forume – staravieras, man 23 metai.
Istorija niekuo neypatinga, pardaviau prieš tai turėtą E36 nes kaip dažnai nutinka – atsibodo. Po poros dienų jau buvau sutaręs pirkt šį E36, bet gavosi taip, kad pardavėjas dėl neaiškių priežaščių persigalvojo. Susinervinęs tą pačią dieną nusipirkau E34, minimaliai pamodinau, bei atvažinėjęs per žiemą nusprendžiau, kad vėl noriu kregždės. Kaip tyčia vieną vakarą parašė tas pats E36 (BOM’o) savininkas su pasiūlymu keist į mano E34, kadangi dar vis norėjau jos, kitą dieną susitikome, o dar kitą BOM buvo mano. Nenoriu daug plėstis pasakojant apie nuveiktus darbus, nuotruokose matosi kokia ją gavau, buvo nemažai rudžių, kėbulo defektų ir maroziškų akcentų, su laiku gal ir neypatingai, bet šis BMW pagražėjo.
Kokį auto modifikavimo stilių pasirinkai ir kodėl?
Nemanau, kad esu įsispraudęs į konkretaus stiliaus rėmus ir net nelabai žinau kiek ten dabar yra tų skirtingų stilių 🙂 bet tikrausiai labiausiai linkstu prie stance, tvarkingo kėbulo, su daug dropo ir kuo geresniu fitmentu. Niekad nemėgau rat, ar kitokių “izdivalkių” daryt iš mašinų. Paprastai ir tvarkingai, aišku visada norisi padaryti ir kažką kitaip nei visi.
Kaip susidomėjai stance kultūra?
Pačia dropo kultūra užsikrėčiau apsilankęs viename iš pirmųjų JDM.lt organizuojamų ChillnGrill renginių, iki tol nors ir domėjausi automobiliais, autosportu, mano mašinos buvo skirtos atilkt funkcijai, važiuodavau mėgėjiškuose slalomuose ir t.t. Tuo metu vairavau kultinę Audi 80 B2 Quattro, vadinamąją ubagę. Puikiai atsimenu kaip kitą dieną po chill’o pjoviau spyruoklęs per pusę, neturėdamas jokio supratimo kaip tai pakenks važiavimo kokybei 😀
Po kiek laiko pradėjau skirt, kas gražu, kas ne, iš kiekvieno naujo automobilio bandydavau kažką išspausti, o tikrasis stenco supratimas turbūt atėjo su BOM’u. Dar tam labai padėjo draugai su kuriais įkūrėme “LowSwallow” bendruomenę.
Koks šio BMW E36 fitmento setupas: ratlankiai, važiuoklė, pločiai ir t.t.?
Šio BMW E36 fitmentas per trumpą laiką keitėsi kelis kart: pirmasis setupas buvo R18 Rondell’ai, 8.5J su 215/35 padangom, priekį šaibų pagalba suversti ratai, gale – valcuotos arkos ir maksimalus išvirtimas iš originalių varžtų. Na ir žinoma viskas stovėjo ant ebėjinių koilų
Atsibodus Rondel’am (tai įvyko po kokių trijų mėnesių ) iškeičiau juos į gal kiek retesnius R17 BBS RT 8/9J pločio ralankius. Uždėjau žemesnes 205/40 išmatavimų padangas ir važinėjau kurį laiką tokiais kokius gavau (o gavau ganėtinai baisius), kadangi vaizdas netenkino – atgaivinau juos: nupoliravau palanges, centrus perdažiau, taipogi užsisakiau naujus dangtelius. Tuomet į priekį gavau siauresnes 195/40 padangas. Spacer’iai padėjo atgaudyti fitmentą. O su dropu niekada nesismulkindavau: aptrupėję arkų kantai, nutrinti padangų kraštai ir pastovus rubinimas buvo man kažkaip pakenčiama, net važinėjant kasdieną ir nemažus atstumus.
Rodos šis auto parduotas? Kas toliau?
Taip mano BMW E36 parduotas, neveltui su širdgėla rašau būtuoju laiku . BOM’as buvo mano 7-tas BMW ir turbūt labiausiai išbaigtas, prieš tai dar buvo Audi ir keli Opel, nemėgstu ilgai užsibūti su viena mašina, turejau ir BMW E30, E28, E34, tačiau E36 “limpa” labiausiai.
Toliau seka dar viena kregždė su rimtesne širdele… Na ir žinoma ji turejo būti raudona! Planų neišduosiu, tačiau kelio atgal nėra, reiks pranokt buvusį E36 ir kitus vis gražėjančius BMW Lietuvoje.
Plačiau papasakok apie LowSwallow bendruomenę.
LowSwallow įkūrėme labai spontaniškai… Vieną pavasario vakarą susitiko keturi random bičai su dailiom kregždutėm, iškart radom bendrą kalbą, po antro meeto sukūrėme puslapį facebook’e. Pasidalinom draugų rate, pasidžiaugėm 100 laikų ir tesėm 😀 Kadangi chebra esam miela – greitai pritraukėm naujus žmones, pradėjom organizuot kas savaitinius BMW E36 fanų meetus, važinėt po renginius, filmuoti automobilius, fotografuoti, rengti visokius konkursėlius ir panašiai. Labai greit judėjome į priekį, iš daugėlio girdėjom, kad senai laikas buvo sukurt kažką tokio ir suburti kregždistus, nes visgi šios markės automobilių fanų yra išties daug.
Mus suvienyjusi bendra aistra automobiliams ir viskam kas susiję su jais per pora mėnesių nepažystamus žmones pavertė geriausiais draugais arba kaip mes sakom – familia 🙂
LowSwallow pagrindinis tikslas visada išliks geras laiko praleidimas, šį sezoną organizavom kelis pasivažinėjimus kurie įamžinti video, taipogi buvome nuvykę į Kauną, kur kartu su tokiais pat šviežiais Wangan Society klubo nariais smagiai panaktinėjom. Aplankėm kelis auto renginius kaip dalyviai, toliau rengiame suvažiavimus, jungiamės su kitais klubais, kitaip tariant judinam auto kultūra.
Kitam sezonui tikimės turėti daugiau savo atributikos, būtinai suorganizuoti sezono atidarymą ne vien su pasivažinėjimu, bet gal ir mini show offu. Na ir žinoma į savo gretas norėtūsi pritraukti ne tik BMW fanus.
Ko trūksta ar reiktų daugiau Lietuvos Stance kultūrai?
Kaip daugelis sako – trūksta įvairovės, įdomesniu projektų (kalba tas kuris vairuoja kregždę ), bet šiaip viskas teisingai, daugėja tų auto bendruomenių, dauguma jų daro reikalą teisingai, jaunimas mato, mokosi ir pirmą savo tačkę nusipirkę nebepuola daryt nesamonių. Ko trūskta – tai renginių, susijusių su stenco kultūra, šito reikalo manau su laiku daugėsk, o šiaip tai viskas okey.
Už fotomedžiagą dėkojame: Edvinas Jankauskas, Arturasz Photography, VZ Productions.