Mazda MX-5/Miata/Eunos roadster – nesvarbu, kuriame Pasaulio krašte bebūtum – tai puikų svorio balansą turintis, lengvasvoris, dvivietis, galine ratų ašimi varomas kabrioletas. Žmonės šį automobilį žino, kaip mažą, mergaitišką, o kiti kaip kirpėjų automobilį 😀 Kaip bebūtų, tai labiausiai perkamas roadsteris visame pasaulyje nuo 1989 metų. Tikriausiai ir vienas iš labiausiai, o gal net ir labiausiai modifikuojamas. Patys savininkai juokauja, kad norint atrasti visiškai stock auto, reiktų gerai pasistengti.
Bet pradėkime nuo pradžių.
Esu Simona, internete žinoma kaip ifrale. Man 26 metai ir gyvenu Vilniuje. Automobiliai traukia mane nuo vaikystės. Niekada nebuvau ta mergaitė, kuri kitų mergaičių būryje žaidžia lėlėmis. Dažniau mane būdavo galima sutikti berniukų draugijoje ir mašinyčių turėjau tikrai daugiau nei lėlių 🙂 Taip pat neduodavau ramybės tėčiui, vis klausinėdama, kokia ten mašina. Žinoma, vairuotojo pažymėjimą turiu nuo tada, kai tik Lietuvos įstatymai leidžia (palengvinau tėvams gyvenimą, nuspręsdama ko noriu 18-kos metų gimtadienio proga 😀 ).
Ši Mazda MX-5 pas mane nuo 2014 m. pavasario. Atsirado labai netikėtai. Tuomet pardaviau savo, prieš tai turėtą, visiškai priešingą automobilį. Tai buvo BMW E39 liaudyje vadinama „Slyva“, 528i, universalas, automatas, kožaroža.. Žodžiu, komfortu lepinantis, neblogai važiuojantis laivelis 🙂 ( Ne, tai nebuvo tėvų “palikimas”) Ieškojausi kažko panašaus. Norėjosi galbūt taip pat BMW, nes norėjau likti su RWD. Tačiau bežiūrint visus skelbimus, akis užkliuvo už kito auto – Mazdos MX-5. Tikriausiai vienintelis šiuos auto vienijantis dalykas ir yra tik varomoji ašis.
Pasidomėjau daugiau apie jas ir po kelių dienų nuvažiavau apžiūrėti vienos iš skelbime esančių. Supratau, jog noriu ją turėti (ne bandomą, bet MX-5, tai tikrai) ir vairuoti kasdien ir kuo greičiau. Papirko valdomumas ir pats pojūtis, pamiršau tuomet ir tai, jog čia lowpoweris, nes emocijų tikrai netrūko. Pagalvojau – kada, jei ne dabar, turėti tokį auto??
Nusprendžiau, jog noriu antros kartos ir facelift versijos – mk2,5.
Peržiūrėjau visus skelbimus ir tebuvo vienas variantas, mano gimtajame mieste – Panevėžyje. Labai prisidėjo ir jos spalva (vis dėl to gal suveikė, kad esu mergina 😀 ) Ir štai artimiausias šeštadienis – lekiam apžiūrėti. Žinoma, negalėjau jos paleisti ir grįžau į Vilnių su neblėstančia šypsena. Šypsojomės abi – ir aš ir Mazda. Nesvarbu, jog visą kelią stipriai lijo – taip teko išbandyti stogą, kuris nei lašelio nepraleido. Automobilis testą atlaikė su kaupu. Simboliška, nes tai buvo būtent tas lietingas gegužės šeštadienis, kai vyko Refresh’14. Žinoma, pirmas dalykas ką padarėme tik atvykę į Vilnių, aplankėme besibaigiantį renginį. 🙂
Spalva yra gamyklinė, 2002 metų Special order – Laser blue. Tik vėliau sužinojau, jog tokios spalvos Miatų yra tik 151 vienetai (kai kur skelbia, kad 152) ir ją buvo galima užsisakyti tik internetu ir tik 2002 metais. Nusipirkau Mazdą jau šiek tiek “paliestą”. Ji buvo su visų taip mėgstamu (kodėl??) Lagūnos lipu, R16 skersmens, 7.5J pavargusiais, pilkais Borbet A ratlankiais, pjautomis spyruoklėmis ir su priekinių priešrūkinių žibintų imitacija (!).
Nuo tada prasidėjo nesibaigiantis planų sąrašas ir modifikacijos.
Visi prisilietimai jau panaikinti. Šiuo metu uždėtas beveik visas Mazdaspeed body kitas, tik spoileris kitoks. Standartinis man nepatinka, o ir labai norėjau kitokio – anties uodegėlės/ducktailo 🙂 Sudėti coilai, kad įgauti daugiau stabilumo (ir žinoma, dropo 😀 ). Važiuoklė bus prakratyta – planuose poly sailentai. Ratai – Brock B1, R16 dydžio, 9 colių pločio. Tačiau planuoju pereiti nuo 16 prie 15 colių skersmens. Jei pasiseks ir leis finansai, žinoma norėčiau kažko lengvesnio, kokybiško. Seilę vis pavarvinu ties Work Meister, Equip, SSR ar Watanabe‘iais. Daugiau, įvairios smulkmenos, kaip pavyzdžiui, vis aukštesnis shiftknob’as ir atsiradęs extender’is, todėl planuose short-shifter’is. Taip pat pakeistas vairas į patogesnį, su išnešimu, bei visokios smulkmenos. Tikriausiai ne vienas pastebėjo reklamą, atsiradusią ant šonų 2015 metų vasaros pabaigoje, jos nebebus. Dėl arkliukų – kol kas čia tėra standartinis 1,6 litro mažas, bet patikimas variklis, o planuose – ITB ar variklio swapas, bet ateinantį sezoną matyt dar nesigaus…
Pritrūkau aktyvumo iš klubo.
Tik įsigijusi pajutau kitokią vairavimo “dvasią” kelyje tarp kabrioletus vairuojančių vairuotojų. Pamaniau, jog reikia kažkaip visus suburti į vieną vietą. Panaršiusi Mazdų klubo forume, pastebėjau, jog buvo kažkiek judesio tarp Mazdų Mx-5. Tačiau tai vyko maždaug prieš 5-7 metus, todėl nusprendžiau visą tą klubo veiklą atgaivinti. Pirmi meetai vyko su kolegomis Mx-3, kurie labai draugiškai mus priėmė. Čia forumo neužteko ir taip atsirado dar Facebook grupė. Gana sparčiai Mx-5 vairuotojų pradėjo rinktis vis daugiau. Pirmojo sezono pabaigoje džiaugiausi, jog gatvėmis jau važiuojame visi 10. Šiuo metu jau sunku tiksliau pasakyti, kiek mūsų. Savininkai keičiasi, bet auto lieka 😀 Žinoma, netrūksta ir naujų 🙂
Už fotomedžiagą dėkoju ER MEDIA Automotive, Wonderabout ir Lukas Čerkauskas foto 😉