Šį sezoną matome tikrai didelį ir aktyvų susidomėjimą Stance kultūra Lietuvoje. Itin didelį populiarumą ir susidomėjimą sukėlė orinės pakabos, kurių pagalba automobilis per kelias sekundes priglunda dungnu prie asfalto arba būna pakeliamas į miesto gatvėmis važiuoti skirtą aukščio rėžimą. Žiemos metu automobilių entuziastai nešvaistė laiko veltui, savo garažuose ir dirbtuvėse nuveikė iš ties daug – jau pirmuosiuose auto kultūros renginiuose pamatėme daug naujų, išties išskirtinių ir gan retų, modifikacijų.  Vienas tokių žmonių, kuris visuomet pateikia kažką naujo, yra mūsų forumo senbuvis ill. Pamenate jo išskirtinį BMW E39, kurį aprašėme dopecar.lt bloge? Šį kartą Edgaras sėdo už BMW E53 X5 vairo. Kuo jis išskirtinis jums papasakos pats Edgaras.

BMW X5 E53 Stance Custom Air ride Suspension 08

Prisistatyki mūsų skaitytojams?
Diena gera! Esu Edgaras, dopecars’am žinomas kaip ill, o facebook’ui kaip kopa kopa. Kažkiek random, bet pasakosim matyt šiandien ne apie tai.

Ką vairuoji ir kodėl būtent šį automobilį?
Šiuo metu vairuoju BMW x5 e53 kėbulo, kiek įdomesniu varikliu, nes tai 4.6is. Variklis iš Alpinos B10, nors tai yra garsiai paminėta tik dokumentuose. 255kw ir 480nm momento bėgėjasi iki 100km/val per 6.7s (pagal dokumentus). Kažkada 2001 tai buvo gan įspūdingi skaičiai mašinai kuri sveria gerokai virš 2t.
Kodėl būtent ši? Prieš tai turėtas e39 paliko gerą įspūdi apie save, o radus tokį variantą atsisakyti jo buvo jau sunku. Na ir galiausiai prieš tai nesu turėjęs SAV tipo automobilio, tai sužinoti kas čia per žvėris buvo tiesiog būtina!

BMW X5 E53 Stance Custom Air ride Suspension 01

Kokie darbai buvo atlikti?
Tepalai, filtrai, guoliai!
Manau neminėsiu apie bendrą techninę būklę, o pradėsiu tiesiai apie tai kas domina. Mašina iš gamyklos turėjo tik galinę oro pakabą, kuri yra reguliuojama gamyklinių smegenų. BMW E53 galima buvo užsakyti su pilna oro pakaba, todėl nusprendžiau kodėl gi nepabandžius.
Teko gerokai paieškoti priekinių pagalvių, nes BMW X5 savininkai, dėl kažkokių tai priežasčių, pneumatikos prisibijo, nors gerai prižiūrėtos pagalvės gyvena tikrai ilgai. Radus pagalves teko spręsti įprastus klausimus dedant pilną oro važiuoklę.
Ją kažkaip reikia valdyt. Yra kaip ir 2 metodai: tai daryt savarankiškai ir iš akies, arba sudėt auto reguliavimą su atskiru valdymo moduliu.
Draugai iš užsienio atsiuntė išbandyt tokį valdymo modulį, kurį jie jau naudoja kelis metus ir vis tobulina pagal vartotojų atsiliepimus.
Veikimo principas yra toks, kad modulis įvertina mašinos aukštį pagal aukščio daviklius, kurie yra prie kiekvieno rato ir palaiko nustatytą aukštį jį visą laiką koreguojant. Viskas daroma automatiškai.
Bet aišku kaip ir kiekviena sistema turi savus privalumus, turi ir trūkumus. Tokią sistemą nėra galimybės padaryt “greita”. Ji aišku juda, bet ne tokiais tempais, kuriuos mes jau pratę matyti, kai per sekundės dalį mašina krenta iš aukščiausios padėties į žemiausią. Taigi labai neišsiplečiant:

• oem BMW X5 pagalvės
• vožtuvų blokas iš Q7
• resyveris 20l
• oro sausinimas atliktas kartu su kompresoriumi naudojant silikagelį
• custom oro valdymas
• oem aukščio davikliai
• 6/4 linija
• kiti komponentai iš Camozzi ir Festo

BMW X5 E53 Stance Custom Air ride Suspension 02
Dėl to, kad tai nebuvo oro komplektas iš “dėžės” teko gerai pasidomėt apie sujungimus, jų tipus, oro sausinimą, vožtuvus ir jų greitį, kokią liniją geriau naudot ir galiausiai sudėt greito išleidimo vožtuvus, kad galima būtų orą išleist kaip įmanoma greičiau.

Oro pakaba sudėta, veikia, bet aišku – vis dar bandomi kitokie variantai, kad ją padaryt greitesne.

Aišku – modifikuotas išmetimas, V8 garsą reikėjo paryškint.

Perdaryta ir dadėta daug elektronikos komponentų patogumui ir informacijai apie variklio būseną pateikti. Kodavimo funkcija dabar galima tiesiai iš monitoriaus ekrano!

Papildyta DSP procesorine muzika, jos tiesiog galėtų būti daugiau jau iš gamyklos, bet nėra.

Daug vizualių papildymų, nuo akivaizdžių, tokių kaip aliuminio Sport slenksčiai iki mažų smulkmenų, kaip custom ženkliukai kurie pakeitė gamyklinių BMW vietą.

Ir vis dar statoma kiek “gražesnė” bagažinė, bet tai manau pamatysim kiek vėliau.

BMW X5 E53 Stance Custom Air ride Suspension 03

Fitment’o charakteristikos?
Man labai patinka custom ratai, bet šitie metai buvo vėl gi ne mano. Ratų reikia didelių ir patikimų, nes tai yra daily’is, todėl teko gerai pasukt galvą ką gi užsidėjus. Pasirinkimo tikrai nėra daug, nei OEM nei repliku.
Gavosi rast 215 stiliaus ratus nuo BMW X6.
– priekyje R21 10.5 275/35
– gale R21 11.5 295/35
Didelis klausimas buvo kaip reaguos pavarų dėžė ir paskirstymo dėžė į didesnį nei 2% padangų aukščio skirtumą, nes teoriškai leidžiamas tik iki 1%. Žmonės gasdino, kad nelaikys nei dėžės, nei pusašiai… Kol kas viskas savo vietoje, jokių pašalinių garsų. Mintį, kad šį X5 reikės perdaryt vien į galu varomą, šiuo metu atidedu toliau į spintą.
Padarytas suvedimas, priekis išverstas po -1.5 laipsnio, galas po -3.
Kiek daugiau už normą, bet svarbu viskas veikia!
Na ir papildo visa tai išnešimo keitikliai: prieky turim 20mm, o gale – kuklius 50mm.

BMW X5 E53 Stance Custom Air ride Suspension 04Kaip gimė mintis sumontuoti į šį BMW E53 X5 reguliuojamo aukščio pakabą ir kodėl?
Tokios minties net nebuvo! Galvojau 2016 bus ramūs metai, kai galėsiu pasidžiaugt mašina su normaliu aukščiu, nes per pusmetį mašina pravažiavo beveik 40k km. Bet visi žinom kaip būna. Pasiūlo dalių čia, pasiūlo ratus ten, tenka imt ir kažką daryt. Gerai, kad turių pažįstamą už Atlanto, kuris padėjo atsakyt į kelis man rūpimus klausimus dėl žemesnės pakabos eksploatavimo ir galima buvo pradėt!

Iš kur sėmeisi minčių ir techninių žinių, kas buvo sunkiausia?
Kaip ir minėjau, kelios mašinos ant oro yra JAV, viena Japonijoje, bet savininko niekas negali rast ☺
Dėl pneumo komponentų padėjo darbuotojai Vilniaus Oro Meistrai ir Kauno Hidroteka.
Na, o kai esu pasinešęs ant BMW, tai reikiamų man dalių dažnai randu Vilniuje Algauto arba Panevėžio Autovera. Man atrodo jie ne visada supranta kodėl “laužau” geras mašinas, bet visada linkę padėt surasti reikiamas dalis.

BMW X5 E53 Stance Custom Air ride Suspension 05

Kokie būtų tavo patarimai tiems, kas montuos air ride pirmą kartą?
Spėju paprasčiausias dalykas tiesiog nuspręst ką norit iš air ride’o gaut.
Rankinis valdymas yra puikus show off’ui, autoleveling’as yra puikus važiuojant daug ir skirtingais keliais.
Visus dažnai gasdina kaina, bet dažnai pasidomi tik paruoštais komplektais. Oro pakaba nėra naujas dalykas ir daug komponentų galima rasti jau patikrintus žinomų gamintojų.
Montavimas yra gan paprastas, sunkesnis dalykas elektrika, bet irgi įveikiamas vieniem per porą valandų, kitiem per porą dienų.

Kokios aplinkinių reakcijos į tavo automobilį?
Tiesa, reakcijos būna skirtingos. Dažnai žmonės BMW X5 priskiria prie džipų, nors jis toks nėra. Gamintojas jį nurodė prie Sports Activity Vehicle. Nedažnai gi sutinkat “džipą” su 280km/val maksimaliu greičiu ant skydelio?
Tai kaip ir su visom mašinom, kažkas supranta, kažkas ne, kažkas darytų viską kitaip, bet kiek žmonių, tiek nuomonių. Aš darau savo viziją, bandant neperlenkt lazdos..lyg ir ☺

BMW X5 E53 Stance Custom Air ride Suspension 06

Ateities planai?
Manau niekas nėra atsikėlęs ryte, pažiurėjęs į savo mašiną ir pasakęs kad, viskas, daugiau nėra ką daryt!
Mano planas pabaigt tiek kiek esu sau užsibrėžęs, apkeliaut Lietuvos ir užsienio renginius ir paleist X5 į kitas rankas, pagal viską susidomėjimas yra, o aš galėsiu vėl grįžt prie man artimesnio coupe kėbulo.

Padėkos, palinkėjimai, patarimai?
Padėkot norėčiau visiem, tikrai ne vieną garazą apvažiavau per šią žiemą, kad rast kažkokią papildomą informaciją ar patarimą!
Palinkėt noriu gražaus sezono, gerų renginių ir puikaus oro! Ir ne tik pagalvėse ☺
Patarimai? Manau ir taip žmonės geriau už mane žino, svarbu daryt, gal ne viskas pavyksta iš pirmo karto, gal ne viską kiti supras.
Svarbeuse kaska dariti.©

BMW X5 E53 Stance Custom Air ride Suspension 09

Fotomedžiaga: ill asmeninis archyvas ir PROPER foto.