Žinome, jog prieš tai turėjai Lexus IS 200, o dabar turi šią Mx5, kas pastūmėjo tokiems pokyčiams?
Visų pirma, labai nemėgstu, kai vadinama MX5, Miata kur kas geriau. O šiaip – pereiti nuo „Lexus“ pastūmėjo ko gero jau kokį dešimtmetį trukusi svajonė, kuri lyg ir buvo beveik ranka pasiekiama, bet tikrai žinojau, kad kol neturėsiu normalaus daily automobilio, Miatos nebus. Negaliu sakyti, kad Lexus‘as išsisėmė, ar kad išsisėmiau pats, vis dar laikau didelę simpatiją šiam modeliui ir visam prekės ženklui ir manau, kad prie kažko panašaus kada nors dar sugrįšiu. Tiesiog galų gale reikėjo rinktis, Lexus‘as, arba svajonė… Atsakymas manau aiškus ir matomas akivaizdžiai.
Kelintas šis automobilis iš tavo turėtų sąrašo? Ar prieš tai visi turėti automobiliai buvo japoniški?
Praktiškai tai yra trečias mano automobilis. Kadaise turėjau Peugeot 206GTI S16, kuris man visada liks kaip tobulo pirmo automobilio pavyzdys jaunuoliui. Po trijų metų įsigytas Lexus‘as, nuo kurio ir pajaučiau simpatiją japonams. Nesu tradicinio lietuviško požiūrio atstovas, todėl tikrai nelaikau vokiškų markių idealiomis autotransporto priemonėmis, tačiau ir nesu tas, kuris kiš visiems draugams japoniškas mašinas. Beveik kiekvienos markės gamoje yra kažkas žavaus ir gero, todėl nereikia vaikytis stereotipų.
Gal gali įvardinti visus pakeitimus, kad kitų markių fanai galėtų susidaryti bendrą vaizdą?
Vidus:
- Epmann racing 3″ pavarų svirties prailgintojas
- Nerūdijančio plieno pavarų perjungimo svirtis
- 340mm poliruotų stipinų Nardi vairas
- Style bar’as, apsauga nuo vėjo
- Custom persiūtos sėdynės
- Custom aliuminio spidometro žiedai ir rodyklių dangteliai
- Custom aliuminio pečiuko žiedai
- Smulkios plastmasinės detalės aptrauktos matte black plėvele
- Focal Audio dviejų juostų audio sistema
Variklio skyrius:
- Perkeltas custom aliuminis stiklų apiplovimo skysčio bakelis
- Aliuminis tepalo dangtelis
Išorė:
- Original Garage Vary NB priekinis splitter’is
- OEM miata NB RS small slenksčiai
- DLMotorsplus stiklo pluošto bagažinė su ducktail’u
- Custom anglies pluošto veidrodėliai
- Quicklatch push button priekinio buferio laikikliai
- Raižyti stabdžių diskai
- Mazdaspeed poliruotas kuro bako dangtelis
- Oranžiniai gabaritai
- Custom nuimamas valstybinio numerio laikiklis
- Custom galinės lempos su LED ir patamsintomis lempomis
- Custom LED 3ias stabdžių žibintas
Ratai/padangos/važiuoklė:
- 16″ XXR002 8J ET0 ratlankiai
- Naujos UHP1 195/40 padangos
- Reguliuojamo aukščio amortizatoriai
- Poliuretaninės važiuoklės detalės
- Milteliniu būdu dažytos powdercoated šakės, reduktorius ir kt.
Ar gailiesi dėl kokios nors atliktos modifikacijos?
Ammm… Kaip ir visi turbūt viduje gailisi dėl „dropo“? Tai yra liga, kuria čia sergam daugelis. Kažkada kažkur skaičiau dropo palyginimą su trumpu sijonėliu: nei pritūpsi, nei pasilenksi, užtat kaip atrodo! Lygiai taip pat ir su „dropu“. Sunku, nepraktiška, bet užtat akis džiaugiasi.
Išoriškai viskas labai puikiai atrodo, jau viskas ar dar nusimato kokių pakitimų lauke ar viduje?
Pakitimų išorėje laukia nei daug nei mažai: išbandysim artėjančiam sezonui apsimauti naują priekinį buferį, tačiau pasiliksim galimybę užsidėti ir senąjį. Na ir nauji metai – nauji ratai. „Heiterių“ džiaugsmui atsisakysim hashtagų: #fakewheels #fakefeels.
Šiam sezonui numatomas šioks toks “Forced induction” mod’as variklio skyriuje.
Labiausiai patinkanti ir labiausiai erzinanti automobilio savybė/ės?
Labiausiai erzinanti savybė tikriausiai yra visas Mazdas kamuojanti problema – rūdys. Nors drąsiai galiu sakyti, kad pas mane jos drastiškai naikinamos, tačiau važiuoklės komponentai, varžtai ir kitos smulkmenos naikinasi akyse, o paroje per mažai laiko viską perrinkti, bet manau su laiku turėsim vis mažiau „rust-rust“ ir daugiau „bling-bling“.
Geriausia savybė – tai, kad tai yra Miata. Tai yra kažkas ypatingo, ką sunku įvardinti, bet tik pradėjus važiuoti kyla lūpų kampučiai, o neilgai trukus prigauni save besišypsantį. Tą reikia pajausti. Na ir aišku kaip kiekvienas kabrioletas, puikiai padeda prapūsti rūpesčių ar kitokio “nuodo” pilną galvą.
Ar dažnai pastebi kitų eismo dalyvių žvilgsnius? Ar žmonės supranta koks čia modelis?
Ne paslaptis, kad žvilgsnius ji traukia, ir tikrai nemanau, kad dėl kažkokių išskirtinių bruožų, bet tiesiog Lietuvos keliuose kabrioletas vis dar yra kažkokia raganų magija ir nesuprantamas dalykas. Labiausiai aišku į bendrą išvaizdą reaguoja vaikai, jų reakcijos būna geriausios. Buvo pokalbių ir su vyresnio amžiaus asmenimis, malonu, kad visi negailėjo komplimentų. Neretas žmogus maišo MX5, RX7 ir RX8, todėl dažnai tenka juos nuliūdinti, jog tai ne RX7, ir taip, tai nėra rotorinis motoras. Tada seka klausimas kiek čia kilovatų? Atsakius, kad 103, išgirstama fraze “bet tai užtenka” jau kelis sykius rėžė mano jautrią ausį 😀
Kiek užtrukai nuo mašinos pirkimo iki dabartinės būsenos?
Kol Miata patapo tokia, kokią ją matote dabar, prireikė nei daug nei mažai – pusantrų metų. Automobilis kuris turėjo tapti pusmečio darbu, tapo geru “marinatu”, tačiau galutinis variantas pateisino visus mano lūkesčius.
Ar didelis įvairių „aero“ ir „performance“ dalių pasirinkimas? Lietuvoje yra detalių ar visko reikia ieškoti užsienyje?
Aero ir performance dalių pasirinkimui duočiau vienetą iš dešimties. Vienas kitas koks žaislas išlenda kartas nuo karto, bet labai retai. Tiesa, Kaune dabar randasi „DLMotorsplus“ garažas, kuriame galima jau šį tą rasti savo Miatoms Ne paslaptis, kad jų dėka ir mano auto pakeitė keletą formų. Bendrai paėmus – didžiausias ir rimčiausias žaislų skyrius – „JDMlandija“, kur ir gimsta visas gėris. Labai stipri Miatų rinka UK bei USA. Arčiausiai mūsų Miatas mėgsta ir lenkai, tačiau pas juos kažko įdomaus ar egzotiškai retai sutinkama. Lietuvoje, kas liečia eksploataciją bei einamas dalis, viską padeda rasti Kauno „Tekstaros“ kolektyvas.
Ar turėjai kokių įvykių/nuotykių su šiuo automobiliu?
Didelių įvykių ar nuotykių pavyko išvengti vien dėl to, kad tai nėra mano kasdieninis automobilis, tačiau kiekvienas išvažiavimas man yra mažas, bet labai smagus nuotykis. Abu skaudesni/ aštresnių pojūčių nuotykiai įvyko sezono pabaigoje. Per savo žioplumą sulaužiau originalų lipą bei rudeninės fotosesijos metu su draugais apturėjome piktą pokalbį su policija apie gyvenimą.
Pabaigai šioks toks video.
Tolimesnę projekto eigą galima sekti Dovydo Instagram paskyroje: @dovk3.
Fotografai:
Galaunė Photography
Lazybones Media
Lukas Laurikietis Photography
Luma Works
Papartis
Rokas Valiauga
Shumis Photography
Video:
Samis Video