John’as Delorean’as buvo kontraversiška ir skandalinga asmenybė. Užėmęs aukštas pareigas GMC, Ford ir net Chrysler kompanijoje, prisidėjęs prie pirmojo muscle car Pontiac GTO gimimo jis vis tiek troško turėti savo automobilių gamyklą. Visą DMC (Delorean Motor Company) istoriją sieją skolos, paskolos ir finansinės machinacijos. Tačiau sukūręs savo kompaniją, kai Detroito automobilių industriją buvo sukausčiusi krizė, su savo produktu jis vis tiek sugebėjo konkuruoti prieš tokios stiprius to laikmečio gamintojus kaip Datsun, Mazda ir net Porsche. Ir tas automobilis buvo Delorean DMC-12, puikiai žinomas visiems iš filmų trilogijos “Atgal į ateitį”.
DMC-12 buvo surinkinėjamas Šiaurės Airijoje ir Teksase, buvo LHD ir RHD komplektacijų, automobilio dizainą sukūrė Giorgetto Giugiaro (VW Golf mk1, Lotus Esprit S1, Ferrari 250GT, Bugatti 218 ir gausybės kitų automobilių dizaineris). Pirmieji prototipai buvo išleisti 1976 metais kovą, o gamyba prasidėjo 1981 metais sausio mėn.. 1995 metais Stephen Wynne perėmė Delorean ženklą ir pradėjo atsarginių dalių gamybą OEM. O 2008 metais vėl pradėjo DMC-12 gamybą, šiokiais tokiais atnaujinimais kaip nerudyjančio plieno rėmas, GPS, stage 2 variklis. Tačiau iš esmės reprodukcinis modelis turi tik apie 20 procentų naujų sprendimų.
Kėbulas:
Visi Deloreanai buvo gaminami iš nerudyjančio plieno, tik 3 mašinos buvo padarytos su aukso lydiniu. Visi iki vieno automobiliai gamykloje nebuvo dažomi, šis modelis ypatingas tuo, jog neturėjo dažų ant kėbulo. Aišku yra deloreanų, kurie nudažyti, tačiau jie nudažyti buvo jau ne gamykloje. Po nerudyjančio plieno kėbulu yra stiklo audinio monokokas ir dvigubos Y formos rėmas, pasiskolintas iš Lotus Esprit platformos.
Kitas įdomus kėbulo sprendimas, gull wing (kiro sparno) durelės, atsidarančios į viršų. Tokiom durelėms atidaryti reikia kur kas mažiau vietos, nei į šonus atsidarančioms durims.
Pakaba:
Visų keturių ratų nepriklausoma pakaba,yra skolinta irgi iš ankščiau minėto Lotus Esprit automobilio, tačiau sužeminta labiau coilover’ių pagalba. Bet JAV vyriausybei nepatiko tokia automobilio stovėsena ir gamintojas turėjo kilstelėti automobilį aukščiau, pakeisdamas amortizatorius. Bet pirkėjai vis tiek grįždavo prie senojo originalaus setup’o, pakeisdami amortizatorius. Tuo pagerindami mašinos valdymą.
Variklis:
Variklis yra gale (RR layout), pradžioje kai buvo mėginami prototipai delorean’as turėjo rotorinį Citronen’o sukurtą wankel rotorinį variklį. Bet dėl pasaulinės degalų krizės ir prastos ekonomijos buvo įdėtas PRV (Peugeot – Renault – Volvo) 2.85 litrų v6 SOHC variklis su tiesioginiu įpurkšimu. Pasiekiantis 208 nM ir 200AG (Kurie vardan emisijų buvo sumažinti iki 170AG). Toks pats variklis buvo gaminamas iki 1994 metų ir ėjo į daug Renault, Peugeot ir Volvo modelių su tam tikromis modifikacijomis.
Tuo laikotarpiu, kai jis buvo pradėtas gaminti automobilio kaina buvo apie 24k dolerių, dabartinės reprodukcijos kainuoja dvigubai tiek (58k). Delorean gamyba truko apie vienerius metus, iš viso jų buvo pagaminta 9000, iki šiol jų gyvų yra apie 6500 egzempliorių (gana įspūdinga).
Na ir pabaigai įdedu šią nuotrauką kurioje matyt Delorean’o kūrėjas prie savo pirmojo prototipo.