Niekam nepaslaptis, kad daugelis jaunų vairuotojų pasirenka BMW ar Honda markės automobilius, todėl jų gatvėse yra itin daug. Kalbant apie BMW automobilius, ko gero dažniausiai gatvėse šiuo metu sutinkamas E36 modelis, bet tokių, kurie patobulinti tinkam linkme ir priverstų juos palydėti žvilgsniu, o gal net staptelti ir atsisukti, yra nedaug. Kaip turint gatvėse dažnai sutinkamą automobilio modelį išsiskirti iš mašinų minios – į šį klausimą gali atsakyti Karolis, vairuojantis išskirtinį BMW E36 328 sedaną.

karolio328_01
Prisistatyk, kas esi ir kuo užsiimi gyvenime?
Sveiki, esu Karolis iš Kauno, man 24. Šiuo metu dirbu vienoje iš Kauno senamiesčio kavinių. Didžioji darbo dienos dalis būna kelyje, todėl šis darbas man labai tinka 🙂 Žinoma, pagrindinis laisvalaikis sukasi aplink automobilius, auto sporto renginius ir panašią veiklą.

karolio328_02Kaip susidomėjai BMW markės automobiliais?
Nors savo vairavimo istoriją pradėjau nuo žiguliuko, vėliau man ganėtinai pasisekė, jog patėvis šiek tiek užsiemė automobilių prekyba. Gavau progą važinėtis dešimtimis įvairių markių modelių nuo FIAT multipla (įpatinga patirtis) iki E65 ar kelių AMG modelių.Tada ir pajaučiau koks yra skirtumas tarp automobilių ir BMW. Bet niekada negalvojau, jog turėsiu būtent E36.

karolio328_03Ar šis E36 tavo pirmasis BMW atstovas?
Taip, tai yra pirmasis bmw kuris yra mano ir tik mano, ir niekam neparduodamas. Dėl to tai yra artimiausias mano širdžiai automobilis iš visų turėtų šios ar kitos markės modėlių. Galima sakyti, jog laikau jį pirmuoju savo automobiliu.

karolio328_04Kaip vyšninis trečiukas atsirado tavo garaže?
Tuo momentu neturėjau jokios mašinos. Vieną dieną sužinojau, kad reikės darbo reikalais važiuoti į Daniją. Labai gerai, kad pakeliui yra mobile.de šalis – Vokietija. Tiksliai dar nežinojau ko ieškau, tad tiesiog klaidžiojau po mobile.de tinklapį ir žvalgiausi. Tada mano patėvis atsiuntė nuorodą į puslapį, kuriame puikavosi šis BMW E36. Neatgrasė nei 2.8l 142kw variklis, nei automatinė greičių dėžė. 95 metų kėbulas buvo tarsi ką tik nuo konvėjerio nuriedėjęs. Salonas buvo švarus ir tvarkingas. Žodžiu – nebuvo prie ko prikibti. Kaina taip pat gundė. Nors ir važinėjant po visokius dealerius mačiau ir kitų neblogų Mercedes, Honda, VW variantų, tačiau kad ir kokią mašiną žiūrėčiau, vistiek mintys buvo ties vyšniniu E36 skelbime. Atvažiavus prie mašinos nedvejojau nė sekundės ir pirkau. Realiai ji atrodė dar geriau nei skelbime. Kelionė atgal tikrai neprailgo. 🙂

karolio328_005Kokios modifikacijos ir pasikeitimai atlikti šiam automobiliui?
Viskas prasidėjo po truputį, neskubant, nes automobilis niekada nebuvo užkoncervuotas, visada važiavo žiemą ir vasarą. Dabar jau turbūt net neatsiminčiau visko, kas buvo padaryta. Reiktu ilgo sarašo, nes pradėta buvo nuo nulio, nuo visiško stock. Vis tik rimčiausi ir didžiausi darbai buvo dugno suvirinimas, mažų rūdžių židinių ties arkomis sutvarkymas, galinės dalies perdažymas. Toliau sekė R17/9J AC Shnitzer ratlankiai su šiuo metu užmautomis 225/35 padangomis, 2cm spaceriai gale ir 1.5cm priekyje, tiesus išmetimas su M3 bakeliu, KN filtras stock dėžėje, TA Technix coilai, brembo raižyti stabdžiai, armuotos žarnelės, poliuretanas ir kitos smulkmenos. Salone sudėti Sparco Sprint lopšiai su SCHROTH diržais, odinis M vairas. Iš kosmetinės pusės: salono apdailos aptrauktos medžiaga tinkančia prie kėbulo spalvos derinio, bei ilgais žiemos vakarais, pasinaudojant Sharpie markeriais apipaišyti “sunvisoriai”. Išorėje Opel Astra lipas, M moldingai, uodegėlė, M3 difuzorius ir pašalintas numeris nuo priekinio bamperio.

karolio328_06Lietuvoje E36 dažnai sutinkamas gatvėse. Ar sunku jį padaryti išskirtiniu iš kitų?
Ir taip ir ne. E36 yra toks truputį „nuskriaustas“ modelis šiuo metu. Jis dar nėra toks senas, kaip klasika tapęs E30 (kuris tiesiog tinkamai prižiūretas jau traukia akį), bet ir jau nėra toks įdomus kaip E46, kur didesnis variklių pasirinkimas ir dar nevisai pasenusi išvaizda. Dėja, bet dauguma gatvėse esančių E36 yra arba apleisti, kiaurais sparnais ir dugnais arba “užmarozinti” su suoliukais ant galinio dangčio ar taiwanio lempomis. Net M-tech bamperiai tampa kiekvieno kibiriuko “must have”. Turėtų būt uždrausta dėti M bamperius ant sugriuvusių E36.  Todėl grįžtant prie klausimo – taip, lengva, nes užtenka “neuždrakonint” ir prižiūrėt. Ne – nėra lengva, nes tai vistiek liks daug kam iš savęs nuobodus E36 modelis.

karolio328_07Ar tai tik kasdienis automobilis, o gal jis matė lenktynių trasą?
Šiai dienai tai derinys tarp visko ką gali suteikti automobilis. Su juo dar nėra sudėtinga važinėtis duobėtomis gatvėmis, pakankamai minkšta važiuoklė kasdieniam vairavimui ar net tolimesnei kelionei. Šiuo metu jame yra automatinė greičių dėžė. Tai yra patogu kiekvienai dienai ir netrukdo gerai laiką praleisti trasoje, tačiau pilno potencialo atskleisti neleidžia. Nors į rimtas varžybas ir nesiveržiu su šiuo BMW.

karolio328_08Kokie ateities planai, ką dar norėtum patobulinti E36?
Norėti galima daug. Norėčiau v8 swap arba kompresoriaus. Tačiau mastant realiau, kad pirmiausia bus dedama mechaninė greičių dėžė, lsd reduktorius ir rimtesni coilai. Tada bus galima ir rimčiau trasoje pasilakstyti. Dar turiu tokį tylų norą perdažyti rusva spalva. Gal kada nors 🙂

karolio328_09Palinkėjimai ir padėkos.
Dėkoju visiems kurie palaiko ar kritikuoja, bei DopeCars kolektyvui už galimybę pasidalinti savo istorija 😉

Nuotraukos: Marius Šilkūnas